نماینده سابق مجلس در گفت و گو با «بسیج»:
سلطانی گفت: اگر در قبال این تحریم‎های مختلف امریکا و نقض عهدهایی صورت گرفته اقدام جدی انجام می‎گرفت شاهد اعمال تحریم‎های جدید نبودیم و قطعا ما کوتاه آمدیم و دشمن گستاخ‎تر برخورد کرد و آسیب بیشتری به ما زد.
کد خبر: ۸۷۱۲۳۹۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
عطاءالله سلطانی نماینده سابق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به 3 مصوبه اخیر کنگره امریکا علیه ایران، با بیان اینکه امریکا از همان ابتدا نیز برجام را نقض کرده بود اظهار داشت: امریکا به دنبال این است با نقض‎های مکرر در برجام خواسته‌‎های خود را پیش ببرد.

نماینده سابق مجلس در خصوص این تحریم‎های کنگره با تاکید براینکه امریکا چون گذشته دشمنی خود را با ایران علنی کرده اظهار داشت: این تحریم‎های اخیر تایید کرد که طبق فرموده مقام معظم رهبری به هیچ وجه نمی‎توان به امریکا اعتماد کرد و همچنان‎که موید این است که هر بار ما انقلابی عمل نکردیم باختیم.

سلطانی در توضیح این مطلب بیان کرد: اگر در قبال این تحریم‎های مختلف امریکا و نقض عهدهایی صورت گرفته اقدام جدی انجام می‎گرفت شاهد اعمال تحریم‎های جدید نبودیم و قطعا ما کوتاه آمدیم و دشمن گستاخ‎تر برخورد کرد و آسیب بیشتری به ما زد.

 وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در خصوص گشایش‎های پسابرجام عنوان کرد: ما تا کنون گشایش نمایانی در برجام ندیدیم ولی حداقل دستاورد خیلی بزرگی که داشته این است که "هیچ وقت نمی‎شود به شیطان اعتماد کرد"، اما مشکل این است که دولتمردان ما هنوز این مسئله را باور نکرده‎اند که امریکا شیطان بزرگ است و به آنها خوش‌بین بودند و فکر می‎کردند که امریکایی‎ها مودب و کدخدا هستند و اگر ما کوتاه بیاییم آنها نیز به همان اندازه کنار می‎آیند و همه مشکلات از این طریق حل می‎شود.

نماینده سابق مجلس در خصوص چرایی این نوع برخورد دولتمردان نیز بیان کرد: آقایان دولتی هیچ وقت منویات امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب را عمیقا باور نداشتند و اگر باور داشتند این گونه برخورد نمی‎کردند.
ارسال نظرات