نبود انضباط مالی انتخابات بازرسین خانه مطبوعات مازندران را به تعویق انداخت!

از سالانه 200 هزار تومانی هیت مدیره خانه مطبوعات مازندران تا حقوق های نجومی مدیران کشور

موضوع رسیدگی به تفاوت 200هزارتومانی جهت مغایرت ترازنامه مالی با دخل و خرج خانه مطبوعات و نبود انضباط مالی در ارائه سند، موجب شد تا ادامه جلسه انتخابات بازرسین خانه مطبوعات مازندران به یک روز دیگر در هفته آتی تمدید گردد.
کد خبر: ۸۷۱۲۴۳۳
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج  از مازندران، هرچند افشای فیش های حقوقی چند صد میلیونی، خیانت مدیران بر مردم جامعه را برملا کرد و دست سودجویان بیت المال را برای ملت آشکار ساخت و گرچه ککشان هم نگزید، اما اهالی رسانه های مکتوب و مجازی مازندران در قالب خانه مطبوعات استان در روزی که می بایست بازرسین جدید را معرفی کنند تنها به دلیل وجود بی انضباطی مالی،مو را از ماست کشیده و اعضای هیئت مدیره این خانه را مورد انتقاد قرار داده و آنان را وادار به پاسخ کردند.
 
درحالیکه کمتر از یک ماه تا روز تکریم خبرنگار یعنی 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی باقی مانده است، اعضای خانه مطبوعات مازندران برای تعیین بازرسین این خانه گرد هم آمدند تا انتخاباتی را توام با آرامش برای خبرنگاران  رقم بزنند.
 
اما  حضور کم رنگ خبرنگاران  باعث شد نگرانی جامعه رسانه ای استان  از وضعیت خانه مطبوعات استان نمایان شود.
 
در این برنامه، ارائه گزارش مقدسی از  بازرسین دوره یازدهم، قربانی، مدیر عامل قبلی خانه مطبوعات  را وادار به واکنش کرد تا جائیکه این مدیر از هزینه های شخصی خود در دوره مسئولیت برای پیشبرد اهداف خانه سخن به میان آورد.
 
 در ادامه هدایتی دیگر بازرس خانه مطبوعات هم در پاسخ به گفته های قربانی تریبون به دست گرفت و متعاقب آن حسن زاده اشرفی مدیر عامل فعلی  را وادار به پاسخ دهی کرد.
 
این گونه بحث و جدل های کلامی هرچند ظاهری نا خوش دارد اما هیچگاه سبب ازبین رفتن صمیمیت اهالی با فرهنگ، صبور، متواضع، مظلوم ، پاکدست و بی ادعای اعضای خانه مطبوعات مازندران نشده و پیگیری حساب مخارج خانه مطبوعات، آنهم در حد 200 هزارتومان به عنوان دریافتی زحمات یک ساله هیئت مدیره، مبین سادگی و سلامت اعضاست.
 
موضوع رسیدگی به تفاوت 200هزارتومانی به جهت مغایرت ترازنامه مالی با دخل و خرج خانه مطبوعات و نبود انضباط مالی در ارائه سند موجب شد تا ادامه جلسه انتخابات بازرسین به یک روز دیگر در  هفته آتی موکول گردد.
 
گرچه وجود اینگونه اختلاف نظرها و دقت در بازرسی، نقطه مثبت سلامت کار  خانه مطبوعات استان را نشان می دهد،  اما نباید از این موضوع غافل شد که اینگونه رفتارها، همکاران در هیئت مدیره را سرگرم فرعیات می کند و از اهداف خانه بدور می سازد، زیرا روز خبرنگار در پیش است و اصحاب رسانه نیازمند وفاق همدلی، آرامش و البته چاره اندیشی برای ایجاد قانونمند تامین رفاه اجتماعی و برخورداری از  حقوق  می باشند تا روزی شاد را پس از سالها در سوابق رسانه ای خود مشاهده کنند.
 
بهر حال موضوع  بازرسی خانه مطبوعات می تواند درسی  به مدیران و مسئولان  دارای حقوق چند صد میلیونی کشور باشد و بدانند اصحاب رسانه که به عنوان چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویا جامعه و مسئولین هستند، در مازندران اکثرا با حقوق کمتر از 500 هزارتومان زندگی می گذرانند.
 
به نظر می رسد نشست های چند جانبه  مسئولین تصمیم گیرنده برای قانونمند کردن دریافت حقوق مدیران و مسئولین در راستای برملا شدن رسوایی حقوق های نجومی  و خطر افتادن منافع برخی خیانتکاران به مردم مستضعف در جامعه اسلامی باشد، که این مهم هم  در جامعه شبه ایجاد می کند!   
 
    انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها