محسن نوری گفت: در چنین شرایطی قرارداد جاده‌ای با ایتالیا آن هم با ارزش 6/3 میلیارد یورو غیرمعقول به نظر می‌رسد، لذا این قرارداد آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می کند و مخالف صریح اقتصاد مقاومتی است و کار از ایرانی ها را به ایتالیایی ها واگذار می کند.
کد خبر: ۸۷۱۲۴۳۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

محسن نوری مدیر عامل اسبق شهرک های صنعتی در گفتگو با  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، سکوت خبری برای دولتی‌هایی که قرارداد آسفالت سازی ایران- ایتالیا را با ارزش بیش از 3 میلیاردو 600 یورویی رقم زدند اظهار داشت:  آنچه عجیب به نظر می رسد در صورت اجرایی شدن این قرارداد منابع مالی زیادی نصیب ایتالیایی‌ها خواهد شد در صورتی که آنها قرار است کاری کنند که بسیاری از هلدینگ‌های راهسازی کشور هم توانایی انجام آن را دارند. 

وی با بیان اینکه رویکرد دولت غیر اقتصادی و توجیه ناپذیر است افزود:  جای تعجب دارد دولت بسیاری از پیمانکاری های عمرانی دست اول را به شرکت های خارجی واگذار می کند و پیمانکاری های دست سوم را به پیمانکاران داخلی واگذار می کند در کشور پروژه‌های راهسازی عظیمی اجرایی شده که نشان‌دهنده توانایی بالای نیروهای عمرانی داخلی است. در چنین شرایطی قرارداد جاده‌ای با ایتالیا آن هم با ارزش 6/3 میلیارد یورو غیرمعقول به نظر می‌رسد.

 نوری خاطر نشان کرد: ایران بهترین آسفالت را تولید می کند که در برابر سرما و گرما مقاومت خاص دارد این در حالی است که آسفالت بتنی در شهرداری تهران اجرا شده است لذا این قرارداد آسیب جدی  به اقتصاد کشور وارد می کند و مخالف صریح  اقتصاد مقاومتی  است و کار از ایرانی ها را به ایتالیایی ها واگذار می کند.

ارسال نظرات