خبرهای داغ:
معرفی جاذبه های گیلانغرب؛

گلین، طبیعت بکری که از آب و سر سبزی، بهشتی زیبا پدید آورده است+ تصاویر

طبیعت بکر گلین در دو فصل بهار و تابستان همواره مکانی بکر و زیبا و سربز فراهم کرده تا میزبان هزارن گردشگر از شهرهای اطراف و گیلان غرب باشد
کد خبر: ۸۷۱۲۴۴۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب؛ طبیعت زیبای گلین  در شهرستان گیلان غرب ،منطقه ای وسیع متشکل از چند روستای کوچک شامل ˈانجاورود، نجار، چمن و سرباغ ˈدر مسیر جاده گیلانغرب - سرپل ذهاب، همجوار دشت زیبا با شالیزارهای پهناور دیره واقع شده است.

طبیعت بکر گلین  متشکل از دره ای پوشیده از درختـان گوناگون انار و انجیر و گردو ، با اناری معروف و رودی همیشه خروشان است که کیلومترها زیبایی و لطافت را در خلال دره های پر پیچ و خم به گردشگران و مهمانان خود هدیه می کند.

طبیعت زیبای گلین در فصل های بهار و تابستان بواسطه طبیعت سرسبزش، همواره پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از مناطق مختلف استان کرمانشاه و سایر استان های کشور است.

جاذبه های کوهستانی، پوشش گیاهی و باغات درهم تنیده، ارتفاعات زیبا و مسیر کوهنوردی از جمله ویژگی های بارز و منحصر بفرد منطقه نمونه گردشگری سراب گلین است.
 

اهالی روستاهای گلین به زبان کردی کلهری صحبت می کنند و به ایل کلهر وابسته هستند، برنج، انار، گردو و گندم از مهمترین محصولات کشاورزی منطقه گلین است.

باید گفت که رودخانه گلین از بین دو کوه می گذرد و تمام باغ ها و زمین های کشاورزی این ناحیه را آبیاری می کند، در این منطقه پرورش ماهی نیز توسعه زیادی پیدا کرده است.

نکته قابل تامل وجود خانه هایی کوچک در دامنه کوهی بزرگ است به نحوی که هر لحظه پندار بر این است که کوه  در حال فرو رختن است جالبتر اینکه خانه ها در این منطقه با سنگ، گل و چوب به شکل پلکانی ساخته شده اند بطوریکه پشت بام خانه ای، حیاط خانه همسایه است و این منطقه آب و هوایی معتدل و کوهستانی با طبیعتی سرسبز دارد.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار