یامین پور در انتقاد به افرادی که معتقد به سازش با امریکا هستند؛

مصر زیر سایه امریکا به فقر و فلاکت و عقب ماندگی تکنولوژی رسید

رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با اشاره به کسانی که معتقدند انقلابی ماندن هزینه دارد و باید مشکلات خود را در سازش با کدخدا حل کنیم گفت: مصر زیر سایه همین کدخدا به فقر و فلاکت و عقب ماندگی تکنولوژی رسید.
کد خبر: ۸۷۱۲۴۷۱
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، یامین پور، در هشتمین دوره طرح ولایت دانشجویی خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت: هنگامی که امام خمینی(ره) شعار نه شرقی و نه غربی را مطرح کردند عده ای ایشان را متهم به تندروی کردند ولی امام(ره) معتقد به استقلال بودند.
 
وی با اشاره به نفوذ دشمن ابراز داشت: هنگامی که صحبت از نفوذ می‌شود بحث نفوذ در چارچوب مباحث امنیتی نیست بلکه آنچه که در کلام رهبری مورد توجه است بحث امنیتی نیست بلکه نفوذ فرهنگی و سیاسی است؛ جریان نفوذ معتقد است باید بخشی از استقلال کشور را کنار بگذاریم و مشکلات خود را در سازش با کدخدا حل کنیم،
 
یامین پور در بخش دیگر سخنان خود گفت: داعش به یکباره بوجود نیامد بلکه داعش یک جریان تاریخی است که اکنون با کشتارهایش مواجه شدیم؛ خیلی از تحولات در زیر پوست تاریخ وجود دارد که ما به آن توجه نمی کنیم و ممکن است بعدا متوجه آن ها شویم.

رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی بیان داشت: غرب سکولار استکباری مایه دردسر است که نمی گذارد انسان ها به تعالی و رشد برسند.

وی در ادامه به وضعیت کشور ترکیه در حال حاضر و رویدادهای روز آن اشاره کرد و افزود: دولت از کاروان هایی که به حج می روند و از فاحشه خانه ها مالیات می گیرد که بخشی از مالیات این فاحشه خانه ها را صرف امور مذهبی می کند.
 
وی ادامه داد: امام راحل اواسط دهه 60 فرمودند ما انقلاب را صادر کردیم در آن زمان عده ای به حرف ایشان توجهی نکردند اما بعد از مدتی دیدیم انقلاب های جدید در دیگر کشورها رخ داد و حزب الله مثل موش اسرائیل را در لانه خودش نگه داشت بدون آن که ایران نیرویی در مرز اسرائیل داشته باشد؛ اگر حزب الله فشار بیاورد اسرائیل به داخل آب می رود.
 
یامین پور اشاره داشت: ایده امام خمینی(ره) این بود که فقط با انقلابی ماندن کشور پیشرفت می کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تصریح کرد: مصر زمانی تاج جهان اسلام بود اما در سایه رقابت با آمریکا به فقر و فلاکت و عقب ماندگی تکنولوژی رسید، گفت: با مقایسه ایران و مصر متوجه می شویم انقلاب ما در رشد علمی 11 برابر دنیا رشد کرد و جزو امن ترین کشورهای منطقه است.

وی با انتقاد از افرادی که می گفتند انقلابی ماندن هزینه دارد، بیان کرد: آغازگر این راه برخی از مسؤولان نظام و حزب کارگزاران بود که این ها را آموختند و گفتند و در دوران اصلاحات این ایده رسما اعلام کرد که ایران باید ابر قدرتی آمریکا را به رسمیت بشناسد و جزئی از آن دو قطبی دنیا شود.

رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ادامه داد: با گفتن این حرف دیدیم که چه شد، آمریکا به ایران گفت شما باید بخشی از استقلال خود را کم کنید مثلا بودجه دفاعی کشور را کاهش دهید، موشک آزمایش نکنید و تکنولوژی پیشرفته مثل هسته ای را تعطیل کنید.

وی ادامه داد: در سال 82 کار به جایی رسید که همین حسن روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و ظریف سه وزیر خارجه را به ایران آوردند و به واسطه این توافق تمام تاسیسات هسته ای را تعطیل و پلمپ کردند سپس دولت ایران از آمریکا خواهش کرد بگذارید دو سانتریفیوژ در دانشگاه تهران بچرخد برای آموزش دانشجویان اما آنها قبول نکردند.

یامین پور با بیان این که آمریکا به ما می گوید نباید از تکنولوژی پیشرفته استفاده کنید چون ما دارای ذخایر نفتی و گازی هستیم، گفت: عده ای می گویند که ما نفت داریم ولی اگر گاز خانه وی را قطع کنیم و بگوییم با هیزم خانه ات را گرم کن آنگاه وی چه می گوید؟

وی در پایان گفت: با تبدیل شدن تاسیسات هسته ای کار به جایی رسید که مقام معظم رهبری فرمودند پلمپ ها را باید در همین دولت باز کنند و دولت خاتمی با سرافکندگی پلمپ ها را باز کرد.
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها