خبرهای داغ:
رئیس جمهور در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص):
رئیس جمهوری با بیان اینکه راه آهن تا پایان دولت به کرمانشاه می رسد گفت کاری که در زمینه پتروشیمی و راه آهن انجام خواهد شد می تواند برای اقتصاد استان تحول آفرین باشد.
کد خبر: ۸۷۱۲۵۲۹
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان کرمانشاهی در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) اظهار کرد: استان کرمانشاه جایگاه بسیار ویژه ای در تاریخ علمی کشور در زمینه هایی سیاسی، اقلیمی، اقتصادی و فرهنگی دارد.
دکتر روحانی گفت :همیشه از کرمانشاه خاطرات بسیار خوب و خوشی داشته ام و این بار هم با خاطرات خوب بیشتری از این استان می روم.
رئیس جمهوری با اشاره به دوران دفاع مقدس و درگیر بودن استان هایی همچون کرمانشاه افزود: امروز ما هر کاری برای مرزداران غیور انجام دهیم، اندک است.
وی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی باید دست بدست هم داد، گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی باید از استخدام دولتی جوانان فاصله گرفت.
به گفته وی، باید دولت برای فعالیت های اقتصادی مردم فعالیت کند و در مواردی که مردم توان سرمایه گذاری ندارند، خود وارد کار شود.
روحانی اعلام کرد: کاری که دولت در زمینه پتروشیمی و راه آهن استان کرمانشاه انجام خواهد داد می تواند برای اقتصاد استان تحول آفرین باشد.
وی با بیان اینکه راه آهن تا پایان دولت به کرمانشاه می رسد، تاکید کرد: همه ما باید برای امید به آینده سرمایه گذاری کنیم و این ظلمی بزرگ به مردم است که هر کس در سایت و یا روزنامه ای، ملت را از آینده ایرانی بهتر مایوس کند.
روحانی گفت: انتقاد مشکلی ندارد اما مایوس کردن مردم شایسته نیست، سرمایه دولت از روز اول امید و اعتماد به مردم بوده و تاکنون با مشارکت مردم حرکت کرده ایم.
رئیس جمهوری یادآور شد: این درست نیست که هنوز یک انتخابات برگزار نشده برای انتخابات بعدی برنامه ریزی می کنیم بلکه باید رقابت انتخاباتی را برای زمان انتخابات بگذاریم.
دکتر روحانی با بیان اینکه در این کشور امروز شرایط ما از دیروز بهتر است، افزود: باید روز به روز زمینه را برای فعالیت بیشتر مهیا کنیم.
وی تاکید کرد: مردم در انتخابات هفتم اسفند امید را در کشور به اوج رساندند و درصددیم تا شرایط برای مشارکت بیشتر، همدلی و در نتیجه بالا رفتن امید در مردم بیشتر شود.
رئیس جمهور اسلامی ایران سپس با اشاره به کودتای نافرجام در ترکیه یادآور شد: دعوت سران ترکیه از مردم برای ایستادگی در مقابل کودتا نشات گرفته از انقلاب اسلامی در ایران بود.
روحانی ادامه داد: انقلابی باید به خود افتخار کند که بتواند مخالف را جذب کند و اگر کسی با این نظام میانه ای ندارد باید برای جذب وی تلاش کنیم و بدی را با خوبی جواب دهیم.
رئیس جمهوری افزود: نباید اشخاصی که با ما ارتباط مطلوبی ندارند را به هر بهانه ای از خود برانیم که این امر به معنای نابودی نظام و کشور است.
به گفته روحانی، ما همه در یک کشور و ایرانی هستیم و به وطن عشق می ورزیم و به همین دلیل شایسته است برای اهداف ملی و سربلندی ایران دست بدست هم دهیم البته اختلاف سلیقه در همه جا هست اما آنچه مهم است حفظ وحدت ملی است.
دکتر روحانی به بخشی از نعمت های الهی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هم مرزی با کشوری دوست و همسایه عراق از ظرفیت های این استان است هر چند مرزی بودن مشکلاتی دارد اما در مقابل از نعمت هایی نیز برخوردار است.
وی افزود: کرمانشاه با سرمایه گذاری که نظام و دولت برای آن انجام می دهد آینده روشنی دارد و دولت از سال ٩٣ تا ٩٧ بیش از 70 هزار میلیارد ریال در زمینه آب برای کرمانشاه سرمایه گذاری می کند.
رئیس جمهوری اضافه کرد: امسال 28 هزار میلیارد ریال در بحث آب در کرمانشاه سرمایه گذاری می شود و برای سال های ٩٦ و ٩٧ نیز 24 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
دکتر روحانی یادآور شد: افتتاح این طرح ها می تواند تحول بزرگی در استان کرمانشاه بوجود آورد واجرای این طرح ها ٩٠ هزار اشتغال در کرمانشاه ایجاد خواهد کرد.
وی با اشاره به روند خوب بارش باران در کرمانشاه اظهارداشت: تمام اراضی شیب دار استان باید تبدیل به باغ شوند ضمن اینکه وزارت جهاد کشاورزی برنامه های خوبی برای ایجاد باغ ها و گلخانه ها دارد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه در بخش کشاورزی تحول بزرگی ایجاد شده است، گفت: در سال ٩٢ در زمینه محصولات گندم، چهار میلیون تن گندم در کشور تولید می شد اما این آمار اکنون به 10 میلیون تن رسیده و ما نیازی به خرید گندم نداریم.
دکتر روحانی اضافه کرد: در سال ٩٢ حدود هشت میلیارد دلار واردات مواد غذایی به کشور داشتیم که این آمار امروز تقریبا به ٣.٤ میلیارد دلار رسیده است.
رئیس جمهوری در بخش دیگر از سخنانش گفت: امروز ادامه دهنده راه برجام هستیم، برجام ایجاد کننده فضای مثبتی است و سیم خاردارها و میدان مین ها را از اطراف کشور جمع کرده است.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور اظهار کرد: برای حل معضل اقتصاد باید همه دست بدست هم دهیم زیرا مشکلات اقتصادی ایجاد کننده دیگر مشکلات در کشور است.
رئیس جمهوری یادآور شد: اگر نگاهی به گذشته بیندازیم متوجه می شویم که دولت در سه سالی که از عمرش می گذرد تحولات بزرگی ایجاد کرده است.
ارسال نظرات