استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جمع شرکت‌کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی پیوست

استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به جمع شرکت‌کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی پیوست.
کد خبر: ۸۷۱۲۵۶۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵

با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی؛ استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان به جمع شرکت کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی پیوست.

بر پایه این گزارش، موسی خادمی استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، فتاح محمدی؛ معاون سیاسی و امنیتی استاندار، پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار، مجید محنایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، سیدمحمد موحدپور مدیرکل روابط عمومی و حوزه استاندار، حجت‌الاسلام میرمحمدی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استاندار، حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و جمعی از کارکنان استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین به اثرات برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: اگر ما بتوانیم فرهنگ رضوی را در جامعه حاکم کنیم، جامعه پویا و آرمانی خواهد بود ولی کار سختی است و باید همه تلاش کنیم آنچه مدنظر ائمه معصومین (علیهم السلام) بوده و جامعه‌ای که آنها انتظار داشته و مدینه فاضله‌ای که آنها برای ما طراحی کردند، به آن نزدیک شویم.

وی یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند برای ملت ایران را وجود این ضریح مقدس دانست و اظهار کرد: ما باید از همه ظرفیت‌های این امام بزرگوار در همه سطوح کشور استفاده کنیم.

خادمی، با تاکید بر اینکه نباید این موضوع مختص به استان خراسان و مشهد باشد، یادآور شد: این ایده چند سال قبل در کشور مطرح شده و به خوبی در حال اجراست.

مسؤول ارشد دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه این استان میزبان جشنواره‌های موضوعی امام رضا(ع) با مشارکت مردم است، ادامه داد: تلاش بر این است که برنامه‌ها متناسب با آنچه در سطح ملی تعیین شده اجرا شود و همچنین در سطح استان برنامه‌هایی به صورت استانی داشته باشیم.

خادمی، عنوان کرد: ائمه معصومین و به ویژه امام‌رضا (علیه السلام) یکی از بهترین الگوهایی است که می‌توان از زندگی‌نامه، احادیث و نصیحت‌های آنان استفاده کرد تا سطح فرهنگ مردم را به آن اندازه‌ای که مدنظر قرآن است، نزدیک کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، به اهداف جشنواره برای آشنایی مردم با فرهنگ رضوی اشاره کرد و گفت: فرهنگ رضوی در همه حوزه‌ها و استان‌ها گسترش پیدا کرده و اثرگذاری مطلوبی داشته است.

وی در پایان کتاب را میراث گرانبهای قرن‌ها دانش و تجربه دانست و گفت: کتاب و کتابخانه، منبع بزرگ دانش و محراب مقدس دانایی است.

ارسال نظرات