در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با حمایت بسیج سازندگی رضاقلی قاسمی جانباز 55 درصد لنده‌ای در عرصه کشت گیاهان دارویی پیشتاز دیگر هم‌صنفان خود شده است.
کد خبر: ۸۷۱۲۵۶۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰

سال‌هاست مقام معظم رهبری با دوراندیشی و تیزبینی خاص خود، مسیر توسعه و پیشرفت کشور را در توجه توان و اعتماد به داشته‌ها تبیین نموده و هر سالی را مزین به شعاری می‌فرمایند.

حال کشور ما پس از سال‌ها تحمل تحریم و توطئه‌های مختلف دشمنان در عرصه اقتصادی نیازمند رشد و توسعه در ابعاد مختلف بوده و می‌طلبد همه دستگاه‌ها و نهادها با تکیه بر توان داخلی در جهت افزایش تولید داخلی و توسعه همه جانبه اقتصاد مقاومتی تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

بسیج سازندگی یکی از معاونت‌های مهم و راهبردی در بدنه سپاه و بسیج مستضعفین بوده که با تکیه بر نیروی مردمی و توان داخلی در جهت توسعه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته است.

استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در هر منطقه ویژگی بارز بسیج سازندگی است که توانسته با ترویج فرهنگ کار و اشتغال در میان اقشار مختلف مردم به آن جامعه عمل بپوشاند.

در این راستا بسیج سازندگی شهرستان لنده با حمایت از نیروهای بسیجی و مردمی در حوزه کاشت گیاهان دارویی نه تنها تحولی در استان کهگیلویه و بویراحمد به وجود آورده بلکه درصدد تحقق اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی در سطح کلان آن نیز می‌باشد.

هم اکنون با تلاش همه جانبه مسؤول بسیج سازندگی ناحیه و شهرستان و مجموعه بسیج شهرستان لنده به عنوان قطب گیاهان دارویی به خصوص «کشت به لیمو» بوده و آمادگی کامل جهت توسعه آن در سطح وسیعی از استان را دارد.

در این راستا معرفی برخی فعالان اقتصاد مقاومتی شهرستان در جهت ترغیب و توسعه و گرایش افراد به مشاغل اقتصاد مقاومتی خالی از لطف نبوده و می‌تواند در توسعه این شهرستان مؤثر واقع شود.

رضاقلی قاسمی جانباز 55 درصد ساکن روستای ایدنک بوده که در گذشته به شغل رانندگی مشغول بوده است. این جانباز که مدتی از عمر خود را در جبهه حق علیه باطل سپری کرده امروز وارد نبرد دیگری در جهت تقویت نظام و انقلاب برآمده تا شاید در حد توان از مشکلات معیشتی خود و خانواده‌اش و حتی بخشی از مردم روستای ایدنک بکاهد.

قاسمی در این زمینه با تشویق افراد و ساکنین روستا برای حضور در عرصه‌های مختلف کشاورزی و باغداری به دلیل وجود اراضی مساعد و گذر رودخانه مارون از حاشیه این روستا، افزایش کشت گیاهان دارویی را ترویج داده است.

این جانباز 55 درصد لنده‌ای که خود در حوزه کشت گیاه به لیمو فعالیت دارد، هم‌اکنون در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 متر مربع اقدام به کشت این گیاه دارویی نموده که به طور مستقیم و غیرمستقیم برای 17 نفر اشتغالزایی نموده است.

رضا قلی قاسمی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده با اشاره به لزوم همراه ساختن جوانان در عرصه مشاغل اقتصادی گفت: من برای اجرای طرح کشت گیاهان دارویی هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیون ریال تسهیلات از بسیج سازندگی شهرستان دریافت کرده‌ام.

وی یادآور شد: سود خالص سالانه بالغ بر 550 میلیون ریال از کشت گیاهان دارویی نصیبم شده که به دلیل نبود بازار فروش در استان، محصولات خود را خارج از استان به فروش رسانده‌ام.

این جانباز 55 درصد با اشاره به سطح تحصیلات خود گفت: برخی بر این باور هستند که در خصوص اجرای طرح‌های مختلف نیازمند تحصیلات عالیه هستند ولی بنده با مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی و با کمک گرفتن از محورهای آموزشی بسیج سازندگی و کارشناسان جهاد کشاورزی توانسته‌ام با کسب اطلاعات به روز در حوزه کشت گیاهان دارویی به سطح خوبی از درآمد در این حوزه دست یابم.

قاسمی به سطح تولید گیاه به لیمو اشاره و گفت: تا کنون قریب به یک تن گیاه به لیمو تولید و به فروش رسانده‌ام.

در پایان باید یادآور شویم آبیاری این گیاه دارویی به صورت غرق‌آبی صورت می‌پذیرد.

ارسال نظرات