خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه پاوه مطرح کرد؛
حجت الاسلام غلامی در نشست تربیت وتعالی حوزه ای مرحله دوم با موضوع سبک زندگی اسلامی گفت: اکنون هم در کشورهای در حال توسعه وهم در کشورهای پیشرفته سبک زندگی اسلامی به عنوان یک موضوع اجتماعی وعلوم انسانی مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۷۱۲۶۴۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از پاوه، نشست تربیت و تعالی حوزه ای مرحله ی دوم با موضوع سبک زندگی ایرانی، اسلامی در سالن اجتماعات حوزه خواهران و با همکاری حوزه حضرت صدیقه کبری(س) و حوزه حضرت خدیجه (س) سپاه ناحیه پاوه برگزارشد.
در این مراسم حجت الاسلام امیر حسین غلامی ضمن خیر مقدم به حضار در ابتدا تعریفی از سبک زندگی و رفتار شناسی ارائه داد و گفت: اکنون هم در کشورهای در حال توسعه و هم در کشورهای پیشرفته سبک زندگی اسلامی به عنوان یک موضوع اجتماعی و علوم انسانی مورد توجه قرار گرفته و بارها نیز این موضوع توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) بیان و به اهمیت آن و خطر تهاجم فرهنگی اشاره شده است و دین مبین اسلام نیز در مورد سبک زندگی اسلامی برنامه هایی از جمله بستر سازی روابط زناشویی ،تربیت فرزندان ،روابط باخانواده واجتماع و... ارائه داده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه پاوه با اشاره به سبک زندگی غربی آنرا برنامه ای برای لذت طلبی مادی و یک زندگی حیوانی از نظرجسمی دانست که خلاء معنوی ایجاد شده در آنرا با جریان های معنوی نوظهور نظیر شیطان پرستی پر کرده اند و در معیاری مهم سبک زندگی غربی شعار خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو را تحت شعاع قراد داده اند که آسیب های همچون هم جنس گرایی و ازدواج با حیوانات و زندگی تجردی و... با تکیه برهمین شعار در کشورهای اروپایی رواج یافته است.

وی در ادامه گفت: سبک زندگی اسلامی –ایرانی که مبتنی بر قرآن و سنت است ،مایه رستگاری ،تعالی و بالندگی روحی و فکری بشر است و علت دور شدن جامعه مارا از این سبک زندگی تبلیغ فرهنگ غربی توسط خودمان دانست و خاطر نشان کرد: طی سی سال گذشته در جامعه ما پرکاری فرهنگی بیرونی وکم کاری فرهنگی درونی مشاهده شده است که وجود اینترنت وبازی های کامپیوتری از یک سو وجریان های عرفانی نوظهور اروپایی از سوی دیگر عوامل دوری از سبک زندگی اسلامی است. .
وی برای کسانی که میگویند نمیتوانند سبک زندگی اسلامی داشته باشند دوحالت دانست یکی اینکه نسبت به این موضوع نا آشنا هستند ودیگری اینکه خود را به غفلت زده اند خاطر نشان کرد: ما باید در مورد موضوعات سبک زندگی اسلامی رفتار سازی کنیم وفرهنگ اسلامی ایجاد کنیم وبجای اکتفا کردن به نصب بنر درمورد شهدا وشخصیت های برجسته انقلابی آنها را به فرزندانمان بشناسانیم وآنها راالگوی خود قرار دهیم ما در این زمینه نیاز به برنامه ریزی ،بسته های تربیتی واصلاح الگوهای رفتاری داریم تا هیچ چیز وهیچ کس نتواند بر مردم ما تاثیر داشته باشد.


ارسال نظرات