برخی خواص نسبت به حضرت امام(ره) یک طور نگاه می کردند و در زمان رهبری مقام معظم رهبری نگاهشان عوض شد، اگر بخواهید جسارت کنید با این مردم روبرو خواهید بود. و حال آنکه امروز اگر عنوان امامت به همان میزان برای حضرت امام زیبنده بود برای امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) زیبنده است.
کد خبر: ۸۷۱۲۶۹۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،امام جمعه موقت رابر با بیان مقایسه اشتباهات خواص عصر حاضر با خواص عصر نبوی و علوی گفت: حال آنکه امروز اگر عنوان امامت به همان میزان برای حضرت امام زیبنده بود برای امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) زیبنده است.
حجت الاسلام محمدی امام جمعه موقت رابر، در خطبه های عبادی سیاسی این هفته ، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: حضرت علی (ع) نشستن در مسجد را بهتر و با فضیلت تر  از نشستن در بهشت می داند چرا که در بهشت خود را خشنود می کنیم و در مسجدخداوند را. باید قدر بدانیم و خانه خدا را حرمت بگذاریم .
وی با اشاره به  سخن امام راحل که فرمودند: مساجد را  پر کنید؛ مساجد سنگر اسلام است، افزود: در روایتی است کسانی که مرده اند و اسیر خاک اند؛ به  حال  کسانی که  اهل  ذکر و  تسبیح  هستید و  هم  اینکه در خانه خدا نشستند غبطه و حسرت می خورند قدر بدانید و  کمی هم بیشتر در ارتباط  با نشستن در خانه خدا همت داشته باشید.
امام جمعه موقت رابر با اشاره به نظر امیرالمؤمنین علی (ع) در  نهج البلاغه به رعایت تقوای الهی ، که  یکی از عوامل مؤثر در شناخت، محسوب می‌شود، تصریح کرد: چه ملت، دولت و کسانی که ادعای مسلمانی دارند این فریضه الهی را خوب محافظت بفرمایند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان  در بخش دیگر سخنانش به مقایسه اشتباهات خواص عصر حاضر با خواص عصر نبوی و علوی پرداخت که این اشتباهات گروه تاثیر گذار بر عوام دارند و دوباره در عصر امروز تکرار می شوند را بیان کرد و افزود: دو  برهه از زمان را تاریخ به خود دید، یک برهه از  زمان پیغمبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) بنیانگذاراسلام شد و اسلام ناب را تأسیس کرد و پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) ، وصی و جانشین خود را بهترین و شایسته ترین فرد درروی زمین علی علیه السلام معرفی کرده است؛ در عصر خودمان انقلاب اسلامی توسط حضرت امام(ره) بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران تأسیس شد و در زمان ارتحال امام راحل بهترین و شایسته ترین فرد رهبر معظم انقلاب انتخاب شد. پیغمبر بنیانگذار اسلام و امیرالمؤمنین ادامه دهنده  راه  پیغمبر بود و در زمان حاضر نیز همین گونه است .
امام جمعه رابر با بیان اینکه  خواص بی بصیرت  بین اختیارات پیامبر مکرم اسلام و حضرت امیرالمومنین علی (ع) وزن کشی کردند و گفتند: پیامبر بنیان گذار انقلاب نبوی و حق آب و ملک دارد اما علی جوان است، تجربه ندارد، تند است و این فاصله ها را ایجاد کردند و جامعه را به سمت انحراف کشاندند، یعنی قداست  زدایی  کردند.
وی ادامه داد: همین رفتار در عصر ما تکرار شد، عده ای از آقایان آمدند بین حضرت امام(ره) و رهبر معظم مرز بندی کردند، مدعی شدند حضرت امام(ره) رهبر انقلاب بود، بنیانگذار جمهوری اسلامی بود، چرا دیگران را با او مقایسه می کنید؟
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین پیامبر عزیز اسلام و امام علی علیه السلام در مسئله امامت و رهبری و اختیارات اداره مردم وجود نداشت، عنوان کرد: همان  قداستی را  که پیغمبر(ص) دارد امیرالمومنین(ع) همان قداست را دارد؛ امام امروز همان امام دیروز است. کسانی که قداست زدایی می کنند تا  یک قداستی را از حضرت آقا بگیرند و وقتی قداست را گرفتند، بگویند ولایت پذیری هم  معنا ندارد.
وی ادامه داد: برخی خواص نسبت به حضرت امام(ره) یک طور نگاه می کردند و در زمان رهبری مقام معظم رهبری نگاهشان عوض شد، اگر  بخواهید جسارت  کنید با این مردم  روبرو خواهید بود. و حال آنکه امروز اگر عنوان امامت به همان میزان برای حضرت امام زیبنده بود برای امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) زیبنده است.
حجت الاسلام محمدی مطلق نگری در مورد صحابه و همراهان پیامبر(ص) را از اشتباهات خواص خواند و افزود: خواص بی بصیرت گفتند هرکه پیامبر را درک کرده و هرکسی که نفس پیامبر به او خورده یا هرکه حکم از پیامبر دارد و با او مصاحبت داشته همه اینها مصون هستند، در عصر حاضر  بعضی از آقایان ادعای پیشکسوتی می کنند و می گویند ما صحابه امام واز همراهان امام هستیم ، اما تمام تلاششان اینکه دایره رهبری را تنگ تر کنند.
وی  با بیان اینکه صحابه  پیغمبریعنی سلمان، ابوذر، مقداد،  عمار و کسانی  امیرالمومنین(ع)  رهبر زمان خودشان  راتنها  نگذاشتند، و سکوت  نکردند تصریح کرد: در عصر خودمان، صحابه امام  با  امام بودند ، صحابه  امام  کسی  نیست که یک زمان با امام بود و سابقه درخشان  داشت جای  خودش مقدس، اما اکنون  امام تنهاست و نیاز به کمک و همراهی دارد سخنرانی و حرف های شما خیلی می تواند کمک کند،  اما  سکوت  مرگبار شما  خیلی از  مردم  را منحرف می کند.
وی باتأکید براینکه مردم  هوشیار و  بصیرت داشته باشند بیان داشت: در موضوع فتنه ۸۸ نیز سکوت خواص مشکلات را دوچندان کرد در فتنه ۸۸ موسوی و کروبی بازیگر بودند، صحنه گردان  اصلی کارگر  پشت  صحنه بود ، معمولا روی صحنه را می بینند ولی پشت صحنه را نمی بینند، بشناسید  دشمن را و کسانی می خواهد در تخریب  انقلاب ما  قدم بردارند، خیلی مواظبت کنیم.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه متاسفانه ما به متغییر های زمان توجه نداریم، بعضی می گویند زمان امام این طور بود، چرا الان اینطوراست افزود: بین امیرالمومنین(ع)  و پیامبر اعظم(ص)  اصول یکی است ولی متغیرهایی در هر دوره ای اتفاق می افتد که به ناچار باید رهبری در آن روز اعمال ولایت کند، اینکه لابه لای حرف های رهبر گذشته برای اتفاقات امروز حرفی را پیدا کنیم این حذف اجتهاد است، این حذف ولایت است.
امام جمعه موقت رابربا اشاره به اینکه زمانبندی جامعه امروز ما بازمانبندی پیامبر (ص) خیلی  فرق می کند، گفت: زمان  امام گذشت دشمن یک برنامه ریزی دیگر داشت الان جنگ نرم،  مبارزه  فرهنگی است آن زمان سلاح نظامی  بود، مرز جنگ دیروز شلمچه بود امروز جنگ امروز سواحل مدیترانه است.
وی در ادامه اضافه کرد: فکر نادرستی است که می گویند لا به لای فرمایشات امام بگردیم ببینیم مرگ بر آمریکا را امروز ادامه دهیم یا ادامه ندهیم. این انحراف است، عوام فریبی است، زیرا جامعه امروز صف بندی و قطب بندی اش با زمان حضرت امام تفاوت کرده است.
امام جمعه رابر عنوان داشت : صحنه عوض شده است. امروز ما نمی توانیم از لابه لای فرمایشات حضرت امام بفهمیم که مرگ بر آمریکا را بگوییم یا نگوییم. این را باید رهبری تصمیم بگیرد، لذا بین حضرت آدم و خاتم و انبیاء از جهت اصول هیچ تفاوتی نیست، آنچه که قابل تغییر است امور متغییر است.
حجت الاسلام  محمدی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: یادتان نرودبه جوانان و نسل امروز بگوید  هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بکشید استکبار جهانی، کسی که دنبال کشت وکشتار مردم دنیاست، علی الخصوص دست شان به خون هزاران نیروها بی گناه آلوده است ، چرا متوجه نیستید بگویم خواص آن زمان استحاله شدند، خواص امروز ما استحاله شدند .
وی نادیده گرفتن استحاله خواص با سابقه را از  اشتباهات دیگر برشمرد و افزود : امروز کسانی هستند که قبل از انقلاب چیزی می گفتند، الان جور دیگری حرف می زنند. ما شاهد نگاه های متفاوت خواص مدعی پیرو خط امام با نگاه امام و رهبری نسبت به گذشته و حال در موضوعاتی مثل نگرش به رژیم صهیونیستی و نحوه مقابله با آن، نگرش به جبهه استکبار و … هستیم. گول  حرفهای آنها  را نخوریم دشمن همیشه دشمن  است.
امام جمعه موقت رابر در بخش دیگر سخنانش  با اشار به پیش رو بودن  انتخابات  ریاست جمهوری گفت : کسی می تواند  رئیس جمهورباشد که گوشت و  پوست و استخوانش داد و فریاد بزند من انقلابی هستم،  من  پشت  ارزشهای  انقلابم  ایستاده ام.
وی با اشاره به سپری‌شدن یک سال از انعقاد برجام بیان داشت: به  محض اینکه برجام صورت گرفت  نوشابه ها ، لوازم آرایشی وارد ایران شد، فضای مجازی بیشتر و بیشتر ساپرت شد، و مطرح‌شدن برجام ۲، ۳ و ۴؛ دستاورد برجام برای  مردم و انقلاب چه بود؟
امام جمعه موقت رابر با بیان اینکه  برجام نتوانست از دشمنی دشمن بکاهد،  باید دو کار انجام  دهیم افزود: با خوش بینی و سیاست راهبر اول، حذف ما از  صحنه است کنار بیاییم. راه دوم دیپلماسی لبخند را به دیپلماسی قاطع  فعال و حق به  جانب کنیم  .
وی با اشاره به هفته حجاب و عفاف و ضمن تبریک  این  روز به  بانوان  این شهرستان گفت :  حجاب و  عفت اسلامی این  شهرستان  زبانزد است، و این وظیفه ای که به وضعیت مهمانان این شهرستان درخصوص حجاب  و عفاف گوشزد کنیم .
امام جمعه موقت رابر با اشاره به اینکه خداوند در سوره مبارکه نور آیه ۳۱ و ۳۰نیز درمورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان  تصریح کرد: زیاد نگاه به نامحرم نکنید و  اندامتان را محافظت کنید .
وی با اشاره به سخن  شهید مطهری که فرمودند:  اگر بی‌حجابی تمدن است پس حیوانات از ما متمدن ترندتاکید کرد: مانتو کوتاه و شلوار کوتاه یک نوع بدحجابی است، اگر برهنگی تمدن است، حیوانات از همه متمدن ترند! مواظبت از حجاب  و حیا  خود کنیم و آن را حفظ  کنیم.

ارسال نظرات