مدیر مدرسه فرزانگان اردبیل:

محدودیت بیش از حد در حفظ حجاب، بر بی حجابی می افزاید

باید توجه داشت که محدودیت بیش از حد در حفظ حجاب، تشنج بی حجابی را در بین جوانان ایجاد می کند درواقع حجاب مسئله ای است که خانواده ها باید قبل از سنّ تکلیف به آن توجه داشته باشند و با راهکارهای مناسب فرزندان خود را قبل از رسیدن به سن تکلیف به رعایت آن ملزم کنند.
کد خبر: ۸۷۱۲۷۴۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

دین مقدس اسلام که کاملترین و جامع ترین دین در میان ادیان دیگر می باشد بیشترین توجه را برای رسیدن انسان به عزت، رشد و تکامل مبذول داشته است.

مدیر مدرسه فرزانگان یک، در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان اردبیل در خصوص عفاف و حجاب اظهار داشت: بدون شک، حجاب یکی از وظایف مهم اسلامی بانوان و از قدرتمندترین وسیله بقاء خانواده نام برده می‌شود که در این زمینه باید فرزندان خود را از این نعمت الهی آگاه سازیم چراکه حجاب در پیشرفت و بقاء جامعه اسلامی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

صونا رسولی با اشاره به مد پرستی و الگوپذیری نسل جوان کشورمان از جوامع غربی گفت: در کمال تاسف بسیاری از بانوان ایرانی، بخصوص قشر جوان جامعه لباس های زنان غربی را برای خود الگو قرار داده اند، در حالی که تولیدات داخلی کشور به مراتب بهتر از طرح های خارجی است و برای مقابله با طرح های غربی، به فرموده مقام معظم رهبری باید به تولیدات داخلی متکی شد و حمایت از تولید داخلی علاوه بر حفظ فرهنگ و حجاب، از لحاظ اقتصادی نیز برای کشورمان موثر است.

وی افزود: متاسفانه اکثر خودکشی نوجوانان در عصر حاضر به دلیل از دست دادن پاک دامنی وعفافشان است، آن هم از روی غفلت از پیش آمد، چنین اشتباهی را مرتکب می شوند.

رسولی حفظ حجاب را برای جامعه اسلامی ضروری دانست و مطرح کرد: جای بسیار تأسف دارد که در جامعه، مادرانی محجب ظاهر می شوند که همراه آنان دخترانی بد حجاب دیده می شوند که در همین راستا باید والدین از همان دوران کودکی دختران خود را به حفظ حجاب عادت دهند تا حجاب، ملکه ی ذهن آنها شود و هنگام خارج شدن از منزل خود را ملزم به پوشش نمایند که ائمه اطهار (ع) به این موضوع بسیار تاکید داشته اند.

مدیر مدرسه تیزهوشان تصریح کرد: بی توجهی والدین نسبت به فرزند دختر، به ویژه در سنّ تکلیف، زمینه ساز بی حجابی فرزندان می شود. چیزی که در سال های اخیر بیشتر به چشم می خورد این است که به مسئله ی حجاب دختران کم سن، کمتر توجه شده و بسیار مشکل است دختری را که تا قبل از سن تکلیف هیچ الزامی برای رعایت حجاب نداشته است به یک باره به حجاب فرا خواند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزی که حجاب خود را رعایت می کند در تحصیل نیز موفق ظاهر بوده، این مورد نیز در خصوص افراد بزرگسال نیز صدق می کند، اما باید توجه داشت که محدودیت بیش از حد در حفظ حجاب، تشنج بی حجابی را در بین جوانان ایجاد می کند درواقع حجاب مسئله ای است که خانواده ها باید قبل از سنّ تکلیف به آن توجه داشته باشند و با راهکارهای مناسب فرزندان خود را قبل از رسیدن به سن تکلیف به رعایت آن از طریق راه های مناسب مشاوره ای و روانشناسی ملزم کنند.

صونا رسولی در پایان با اشاره به نقش خانواده درنهادینه کردن حجاب وعفاف در فرزندان افزود: پرهیز خانواده از افراط وتفریط در زمینه مسائل دینی، آموزش معیارهای رفتار درست زن ومرد برای برقراری روابط انسانی واجتماعی متعادل در خانواده وجامعه، لزوم توجیه بیشتر خانواده به سرمایه گزاری های معنوی در کنار سرمایه گذاری مادی، توجه مادران به وضع پوشش کودکان در دوران کودکی با توجه به معیارهای اسلامی پوشش وایجاد نوعی انس وعادت در آنها، تشویق وعلاقمند کردن کودک ونوجوان به آموزه های دین در زمینه حجاب وعفاف با شیوه های مناسب، پرهیز از تحیل عقاید وارزشها به کودک ونوجوان بدون استدلال وتوجیه استوار آنها بخشی از مهمترین راهکارهای صحیح مقابله با بی حجابی و بدحجابی است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار