نماینده کارگران در هئیت‌های حل اختلاف و تشخیص :
یک فعال بازار کار با بیان اینکه در خوشبینانه ترین حالت حدود ۱ میلیون جوان بیکار داریم و اشتغال زایی در دولت تدبیر متوقف شده است، گفت: ریزش نیروی کار در کشور بیشتر شده است.
کد خبر: ۸۷۱۲۷۸۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید حاج اسماعیلی  با اشاره به بکارگیری مدیرعامل سابق بانک رفاه کارگران گفت: به کارگیری چنین مدیری باعث خدشه دار شدن اعتماد عمومی از سوی کارگران به وزارت کار شده است. عدم به کارگیری مدیر سابق بانک رفاه بارها به دولت از سوی سازمان بازرسی و سایر نهادها گوشزد شده بود، جای تعجب دارد که با چنین انتصابی موافقت شده است.

 وی ادامه داد: سرمایه بانک رفاه اموال کارگران است، کارگرانی که حداقل بگیر هستند. وزیر کار باید از دل کارگران این دلخوری را رفع کند. این روزها کارنامه دولت در وضعیت روابط کار و اشتغال مناسب نیست. ریزش نیروی کار در کشور بیشتر شده است.  آمارهای رسمی در دولت تدبیر بیانگر بیشتر شدن نرخ بیکاری است.

 این فعال بازار کار با بیان اینکه در خوشبینانه ترین حالت حدود 1 میلیون جوان بیکار داریم  و اشتغال زایی در دولت تدبیر متوقف شده است گفت:تعداد زندانیان جوان نسبت به گذشته در کشور افزایش یافته است که متخصصین بیان می‌کنند بخشی از این جرم وجنایت ناشی از بیکاری است.

این کارشناس بازار کار با بیان اینکه در دولت یازدهم هیچ برنامه‌ اشتغال به صورت عملی به اجرا در نیامده است، اظهار کرد: دولت بیش از آنکه به صورت کلان طرح یا برنامه‌ای را اجرایی کند باید مکانیسم‌های اجرای آن را پیش بینی کند.

حاج اسماعیلی تأکید کرد: حقوق میلیون ها کارگر ماهیانه کمتر از یک میلیون تومان است و بنابراین حقوق 234میلیون تومانی یک مدیر به این معنا است که یک مدیر می تواند ماهیانه برابر با دستکم 234کارگر حقوق بگیرد و البته این میزان جدا از پاداش ها و پرداختی های خلق الساعه است که باعث دلخوری شدید کارگران شده است.
ارسال نظرات