مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی کشور گفت: به زودی سه موزه جدید در استان سمنان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۷۱۲۸۴۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، به نقل از  روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان، "محمد رضا کارگر" در بازدید از موزه های استان سمنان با اشاره به نقش مهم موزه ها در معرفی فرهنگ و تمدن هر منطقه و جذب گردشگر، افزود: بر این اساس در نظر است ضمن حمایت از تجهیز موزه های موجود، زمینه راه اندازی سه موزه جدید در استان سمنان فراهم شود.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی یک موزه استانی غنی در سمنان، گفت: استان سمنان نیاز به یک موزه غنی و جامع شامل بخش های باستان شناسی، مردم شناسی، مشاهیر، هنرهای سنتی و ... دارد که فرهنگ و تمدن استان را معرفی کند و تحقق این امر نیاز به همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط از جمله استانداری سمنان دارد.

کارگر با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی نیز اعتبار مورد نیاز برای افتتاح این موزه را اختصاص می دهد، افزود: با راه اندازی این موزه، استان سمنان جهش بسیار جدی در زمینه موزه ها و گسترس فضاهای فرهنگی خواهد داشت.

وی از اعلام آمادگی سازمان آموزش و پرورش استان سمنان برای راه اندازی یک موزه در سمنان خبر داد و گفت: این سازمان با تبدیل یکی از مدارس تاریخی واقع در بافت تاریخی سمنان به موزه اعلام آمادگی کرده و در این موزه بخش های میراث آموزش و پرورش، تاریخ آموزشی استان و افتخارات آموزش و پرورش و ... معرفی می شود.

 مدیرکل موزه‌ها  و اموال منقول تاریخی فرهنگی کشور به راه اندازی سایت موزه در محوطه تاریخی تپه حصار دامغان در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مشکل موزه شاهرود برطرف شده و شرایط بقای موزه شاهرود بر اساس تفاهم میراث فرهنگی و شهرداری شاهرود فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه کشور نیاز به ایجاد مراکز فرهنگی جدید دارد، گفت: یکی از بهترین راههای مدیریت اوقات مردم، راه اندازی مراکز فرهنگی و هنری و به خصوص موزه هاست.

کارگر با اشاره به بازدید امروز خود از موزه علم و صنعت گرمسار و با ابراز خرسندی از تبدیل کارخانه پنبه پاک کنی گرمسار به موزه و بازارچه صنایع دستی، گفت: تلاش می شود با حمایت از این موزه، این مکان به یک مرکز فرهنگی قابل توجه در شهر گرمسار تبدیل شود.

در حال حاضر هشت موزه شامل گرمابه پهنه و مهر و سکه در سمنان و مردم‌شناسی، عرفان شرق بسطام و موزه‌آب در شاهرود، موزه عشایری ایل سنگسر در مهدیشهر، اقوام در گرمسار و تاریخ شهر دامغان در استان سمنان فعالیت دارند.

مدیرکل موزه‌ها  و اموال منقول تاریخی فرهنگی کشور در سفر به استان سمنان از موزه های گرمسار و سمنان و شاهرود بازديد كرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها