خبرهای داغ:
مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی از برپایی بیمارستان صحرایی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این بیمارستان به مناسبت هفته بسیج در روستای تخته‌جان از توابع درمیان و به نام بیمارستان شهدای این روستا برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۲۹۱۱
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱



به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محمدرضا فخر اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری گروه‌های پزشکی بسیج جامعه پزشکی استان با همکاری گروه‌های جهادی دانشجویی میهمان برای ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی به روستاهای نهبندان و سربیشه اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال دو گروه پزشکی به روستای چاه شند و شند معصومیه نهبندان اعزام شده که یکی از این گروه‌ها، گروه کامل پزشکی متشکل از چند متخصص و دندان‌پزشک بوده است، تصریح کرد: این گروه شامل متخصص زنان، جراح، متخصص داخلی، پرستار و ماما بوده و همچنین خدمات ارائه شده در این روستا شامل مشاوره، ویزیت رایگان، خدمات دندان‌پزشکی، جراحی سرپایی، توزیع داروی رایگان و توزیع بسته‌های بهداشتی بوده است.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای اعزام این تیم‌های پزشکی و ارائه خدمات رایگان مانند توزیع دارو و توزیع بسته‌های بهداشتی حدود 7 میلیون تومان هزینه شده است.

فخر با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات بسیج جامعه پزشکی برپایی ایستگاه سلامت به مناسبت روز زن در محل مزار شهدای باقریه بیرجند بوده است، افزود: در این راستا دو پزشک و دو پرستار به مردم و زائران خدماتی همچون کنترل فشار خون و قند خون را ارائه کرده‌اند.

وی به اعزام دو تیم پزشکی به روستاهای محروم منطقه سربیشه در سه ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت این دو تیم پزشکی به روستاهای زیدر و حجت‌آباد سربیشه اعزام شده‌اند و خدمات پزشکی و بهداشتی به مراجعان ارائه کرده‌اند.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از اقدامات بسیج جامعه پزشکی استان برپایی ایستگاه‌های سلامت در محل‌های برگزاری نماز جمعه در هر هفته است.

فخر از اعزام تیم‌های پزشکی به روستاهای حصارسنگی بیرجند، شورستان و زولسک سربیشه در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در روستای حصار سنگی تیم کامل 12 نفره پزشکی شامل یک نفر پزشک متخصص، سه نفر پزشک عمومی، ماما، پرستار و بهداشت‌یار خدمات رایگان پزشکی ارائه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از گروه‌های جهادی و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهریورماه امسال دو گروه جهادی دانشجویی میهمان برای ارائه خدمات پزشکی و فعالیت‌های جهادی به روستاهای محروم اطراف سربیشه اعزام می‌شوند.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی از برپایی بیمارستان صحرایی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این بیمارستان به مناسبت هفته بسیج در روستای تخته‌جان از توابع درمیان و به نام بیمارستان شهدای این روستا برپا می‌شود.

فخر با بیان اینکه سال گذشته نیز بیمارستان صحرایی در استان برپا شد و بیش‌ از 150 نفر در امور عمومی، تخصصی و پشتیبانی با بسیج جامعه پزشکی همکاری کردند، تصریح کرد: با برپایی این بیمارستان به بیش‌ از 7 هزار نفر خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه تعهد بسیج جامعه پزشکی استان برای اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم در سال جاری اعزام 150 تیم است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 تیم پزشکی اعزام شده‌اند و مابقی باید تا پایان امسال اعزام شوند.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی بسیج جامعه پزشکی اعزام کاروان‌های راهیان نور بوده که در شهریورماه امسال نخبگان، اساتید و اعضای بسیج جامعه پزشکی به اردوی راهیان نور غرب اعزام می‌شوند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها