نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:
حسینی گفت: هرچه می گذرد مشکلات بیشتر می شود و برخی از روستاها زیر شن های روان مدفون شده اند و مردم مهاجرت کرده اند به نظر من کاشت درخت در کوتاه مدت مشکلی را حل نمی کند.
کد خبر: ۸۷۱۲۹۲۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

سید باقر حسینی، نماینده سابق مردم زابل و زهک در مجلس نهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به انفعال سازمان محیط زیست برای مقابله با ریزگردها گفت: یکی از راهکارهای مقابله با ریزگردها استفاده از ژل تثبیت شن های روان ساخته یک ایرانی است و بسیار هم ارزان قیمت است و هیچ خطری هم برای محیط زیست ندارد.

وی افزود: مسئولین جلوی این خسارت سنگین که به مردم سیستان و بلوچستان و همچنین کشور وارد می شود را بگیرند؛ بر همین اساس ما بالاترین غلظت را به خاطر طوفان های شن در منطقه سیستان و بلوچستان داریم.

حسینی گفت: اکثر مردم دچار بیماری های تنفسی و ریه وی و بخش قابل توجهی از مردم دچار بیماری های چشمی و پوستی هستند این ها را حساب بکنیم می فهمیم که ریزگردها واقعا خسارت جبران ناپذیری را وارد کرده است و این همه انسان ارزش این را ندارند که دولت یک عزم جدی داشته باشد و یک بودجه قابل توجهی را برای تثبیت شن های روان تصویب کند.

وی خاطرنشان کرد: هرچه می گذرد مشکلات بیشتر می شود و برخی از روستاها زیر شن های روان مدفون شده اند و مردم مهاجرت کرده اند به نظر من کاشت درخت در کوتاه مدت مشکلی را حل نمی کند.

ارسال نظرات