هیات انتخاب بخش سریال‌های تلویزیونی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت معرفی شدند.
کد خبر: ۸۷۱۳۰۰۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، هیاتی متشکل از: محمدحسین لطیفی، محسن آقاعلی‌اکبری، محمدرضا شرف‌الدین، جلیل عرفان‌منش و محمود گبرلو، انتخاب سریال‌های تلویزیونی جشنواره مقاومت را بر عهده دارند.

برپایه این خبر، این هیات قرار است از میان 35 اثر متقاضی حضور در بخش سریال‌های تلویزیونی، آثار واجد شرایط را انتخاب و مجوز حضور این آثار را در بخش مسابقه صادر نمایند.

بر پاین این خبر؛ سریال‌های تلویزیونی همسو با موضوعات جشنواره که از سال 1389 به بعد پخش شده‌اند، می­توانستند در این بخش شرکت نمایند.

بیوگرافی و مشخصات این هیات بدین شرح می‌باشد:

محمدحسین لطیفی متولد 1341 تهران دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس در عرصه فیلمسازی مشغول فعالیت می‌باشد. لطیفی فعالیت هنری خود را با نقاشی و مجسمه‌سازی و به دنبال آن پویانمایی آغاز کرد و وارد عرصه فیلمسازی شد. وی ساخت فیلمهای سینمایی سرعت، دختر ایرونی، عینک دودی، خوابگاه دختران، روز سوم، نردبامی بر آسمان، توفیق اجباری، پاریس تا پاریس، اسب سفید پادشاه و سریالها و مجموعه‌های تلویزیونی: کت جادویی، همسایه ها، سفر سبز، فرار بزرگ، وفا، صاحبدلان، سه در چهار(مشاور پروژه)، قلب یخی، ساخت ایران، زمانی برای عاشقی، دیگری(نویسنده و مشاور پروژه)، خبرنگار خارجی، تنهایی لیلا، دودکش و پادری را در کارنامه هنری خود دارد. همچنین ساخت مستند تبلیغاتی علی‌اکبر ولایتی نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بر عهده ایشان بود.

محسن آقا علی اکبری سال 1339 در تهران متولد شد. این عضو هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی در رشته مدیریت ارتباطات، مدرک کارشناسی داشته و عضو شورای عالی سینمای ایران می‌باشد. علی اکبری که دارای نشان درجه یک هنری است تا به حال تهیه‌کنندگی فیلم‌های سینمایی: بلمی به سوی ساحل، پرواز در شب، چشم شیشه ای، به خاطر هانیه، جنگ کودکانه، سیبیل مردونه، آن مرد آمد، پاداش سکوت، کتاب قانون، همیشه پای یک زن در میان است، تلفن همراه رئیس جمهور، پنهان، استرداد، گورکن، آخرین پرواز و سریالهای: مردان آنجلس، مریم مقدس، فرستاده، شهر آشوب، نردبامی بر آسمان را برعهده داشته است.

محمدرضا شرف‌الدین متولد 1337 اصفهان، کارشناسی عکاسی خود را از دانشکده هنرهای زیبا دریافت و در سمت تهیه‌کننده در ساخت فیلم‌های سینمایی: باده به دستان، پرنده باز کوچک، حضور، آن سه، نوروز، بی همتا، فرزند صبح، سه و نیم، دلتنگی‌های عاشقانه، مانده از آسمان حضور داشته است. وی به خاطر ارتقای سطح کمی و کیفی سینمای آسیا با فیلم آن سه جایزه جشنواره لوکارنو را کسب و برنده لوح زرین جشنواره فیلم فجر و برنده شش سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر، برنده سه تندیس جشن خانه سینما، برنده سه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره فیلم دفاع مقدس بوده است. از مسئولیت‌های شرف‌الدین می‌توان به دبیری هفتمین و دهمین جشنواره فیلم دفاع مقدس و مدیر عاملی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از سال1381 تا 1394 اشاره کرد. وی همچنین مدیریت جلوه‌های ویژه فیلم‌های سینمایی: تشکیلات، کانی مانگا، انسان و اسلحه، کیمیا، دکل، پرواز خاموش، توفان شن، دختری با کفش های کتانی، گروگان، قارچ سمی، مزرعه پدری، هور در آتش، عروسی خوبان، جای امن، تونل، ردپای گرگ، گروهبان را در کارنامه هنری خود دارد.

جلیل عرفان‌منش در سال 1339 در شیراز متولد و فارغ التحصیل تاریخ و مدیریت آموزشی می‌باشد. تالیف بیش از ده جلد کتاب در حوزه هاى هنر و تاریخ و فرهنگ، نویسندگی چندین مجموعه تلویزیونى در قالب هاى داستانى و مستند که بیشتر آنها از شبکه هاى سراسرى کشور و شبکه هاى برون مرزى (آسیا، اروپا و آمریکا) صدا و سیما پخش گردیده است را برعهده داشته است. وی مؤسس و رئیس دانشگاه سوره شیراز 1374 بوده و سابقه عضویت در مجامع فرهنگی و هنری و عضو هیات داوری در چندین جشنواره بین‌المللی و ملی را دارد. عرفان‌منش تاکنون بالغ بر بیست کتاب نوشته و انتشار داده است.

محمود گبرلو متولد 1341 بندرگز و فارغ‌التحصیل برنامه‌سازی تلویزیونی است. وی تاکنون دبیر گروه ادب و هنر روزنامه رسالت، دبیر گروه فرهنگی خبرگزاری فارس، دو دوره مدیر روابط عمومی و اجرایی جشنواره ویدیویی سوره، مدیر سینما تئاتر کوچک تهران، مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مدیر بولتن جشنواره فیلم فجر، دبیر گروه گزارش روزنامه جوان، رئیس  انجمن منتقدان، عضویت در طرح و برنامه گروه تلویزیونی شاهد، اعزام به جشنواره فیلم برلین به عنوان رئیس انجمن منتقدان از سوی خانه سینما در سال 86 و مجری برنامه تلویزیونی«هفت» بوده است. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به هیات انتخاب و یا داور در جشنواره مطبوعات، جشنواره‌های فیلم از جمله جشنواره فیلم فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه، جشنواره فیلم دفاع مقدس،‌ جشنواره فیلم نماز و نیایش، جشنواره فیلم نهضت سوادآموزی اشاره کرد.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظرات