فرمانده سپاه قروه گفت: بیشترین رخنه‌ها در سبک زندگی و تهاجم فرهنگی در حوزه خانه و خانواده انجام می‌شود که با نهادینه کردن فرهنگ غنی دینی و ملی می‌توان با آن مقابله کرد.
کد خبر: ۸۷۱۳۰۳۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سعید شعبانی در همایش 500 نفری مدافعان حریم خانواده که در حسینیه شهدا قروه برگزار شد، اظهار داشت: دشمن دو رویکرد اساسی برای مقابله با حجاب و عفاف در پیش دارد.

وی به رخنه‌ها و ناتوی فرهنگی غرب علیه ملت مسلمان ایران اشاره و اظهار داشت: رواج استفاده از شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای یکی از این دو رویکرد بوده که به سرعت در جامعه ما شیوع پیدا کرده است.

به گفته شعبانی، خانواده‌ها، بدون هیچ آموزش یا قراردادن فیلتری این راهبرد ضدحجاب و عفاف را به فرزندان خود منتقل می‌کنند.

وی دیگر راهبرد دشمن در این زمینه را تغییر سبک زندگی از زندگی ایرانی و اسلامی به زندگی غربی اعلام و اظهار داشت: در حوزه سبک زندگی اسلامی و ایرانی در حال دور شدن از این سبک زندگی هستیم در حالی که باید برای ما باعث افتخار باشد.

این فرمانده سپاه با بیان اینکه یک قرن و نیم از زمان حکومت حاکمان غرب‌زده بر کشورمان می‌گذرد، تصریح کرد: این حکام در عمل به دستورات اربابان غربی خود، فرهنگ منحط غربی را در جامعه اسلامی ما اشاعه دادند تا فرهنگ دینی ما بی‌فروغ شود.

شعبانی به کم‌رنگ شدن نقش خانواده در تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: سرگرم کردن کودکان و نوجوانان از سوی شبکه‌های مجازی را با استفاده از خوراک فکری دشمنان، عاملی برای انحراف این نسل است.

وی افزود: بیشترین رخنه‌ها در سبک زندگی و تهاجم فرهنگی در حوزه خانه و خانواده انجام می‌شود که با نهادینه کردن فرهنگ غنی دینی و ملی می‌توان با آن مقابله کرد.

شعبانی خاطرنشان کرد: گام اول نهادینه‌کردن این ارزش مهم از سوی زنان که مادران خانواده هستند باید برداشته شود.

وی گریز از حجاب را از جمله معضلات بزرگ جامعه امروز عنوان کرد و گفت: دستان توانمند مادر مسلمان ایرانی می‌تواند فرهنگ اسلامی و ملی را در خانواده ترویج دهد.

به گفته شعبانی، هجمه به ارزش‌های دینی، اشاعه فساد و فحشا، افسردگی، گوشه‌گیری و شیوع آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و خودکشی از پیامدهای استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای است.

وی در پایان تأکید کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در سایه فرهنگ دینی، رفع می‌شود.
ارسال نظرات