بیرانوند در گفت و گو با «بسیج»:
نماینده سابق مجلس گفت: امریکایی‎ها هیچ عجله‎ای و نیازی به اجرای برجام ندارند و هیچ قدم یا گام برنداشته‎ای از تحریم‎ها برایشان نمانده است و هر امتیازی می‎خواستند از ما گرفتند تا سالها برمی‎شمارند و به ساده لوحی برخی از مدیران ما بخندند.
کد خبر: ۸۷۱۳۰۴۷
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
بهرام بیرانوند نماینده سابق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اقدام اخیر کنگره آمریکا مبنی بر تصویب 3 طرح تحریمی علیه ایران تصریح کرد: مسئولین مرتب به مردم اعلام می‎کنند که تحریم‎ها لغو شده است و آنقدر این جمله بی‎معنا و بی‎وجه را تکرار کردند تا نهایتا مقام معظم رهبری پشت تریبون به مسئولین فرمودند این قدر نگویید که تحریم‎ها لغو شده است.

بیرانوند در ادامه این مطلب بیان کرد: واقع امر این است که براساس توافقات و تفاهمات صورت گرفته و محتوای توافق وین، بسیاری از تحریم‎ها لغو نخواهند شد چرا که ریشه در تحریم‎های اولیه امریکا دارد؛ تحریم‎های اولیه امریکا آنهایی که توسط دولت و شرکت‎های امریکایی علیه ایران صورت گرفته است و لغو آن جز تحریم وین نیست، لذا هر تحریمی که به نوعی به تحریم‎های اولیه برگردد لغو نخواهد شد.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: استفاده از سیستم بانکی امریکا برای ما غیرممکن است چراکه مبادلات و خرید و فروش ما با دلار است و سیستم مالی امریکا را هم خودشان از دسترس ما دور نگاه داشتند، از این رو بسیاری از تحریم‎ها لغو نشده و نخواهد شد و این تخم لقی که در دهان برخی از مدیران و تیم مذاکره کننده قرار گرفته کشور نظام را دچار آسیب خواهد کرد، این که ما مرتب ازمسئولین بشنویم تحریم‎ها لغو شده اما عملا لغوی در کار نیست و مردم گشایشی نمی‎بینند.

بیرانوند عنوان کرد: این خطای بزرگ و استراتژیک دولت، هم آقای روحانی و هم باقی همکاران او در حال تکرار آن هستند.

وی اظهار داشت: امریکایی‎ها با تصویب محدودیت ویزایی ضربه بدی به برجام زدند، عملا می‎شود گفت تیر خلاص بود که به برجام زدند و خودشان مرتب این تیر خلاص را تکرار می‎کنند و به نوعی برای برجام تابوت می‎سازند و با میخ‎های درشت‎تر از قبل این تابوت را محکم‎تر می‎کنند و آن را عملا تبدیل به یک موجود بلااثر خواهند کرد.

نماینده سابق مجلس در خصوص چرایی این نوع رفتار امریکایی‎ها گفت: دلیل آن نیز این است که امریکایی‎ها هیچ عجله‎ای و نیازی به اجرای برجام ندارند و هیچ قدم یا گام برنداشته‎ای از تحریم‎ها برایشان نمانده است و هر امتیازی می‎خواستند از ما گرفتند تا سالها  برمی‎شمارند و به ساده لوحی برخی از مدیران ما بخندند.

بیرانوند با اشاره به خارج شدن قلب راکتور، کاهش سانتریفیوژها و خروج مواد هسته‎ای از کشور بیان کرد: الان این دولت آقای روحانی است که الان پشت سر امریکا برای اجرایی کردن قدم‎های طرف مقابل حتما باید بدود و به نوعی دست به التماس بزند.
ارسال نظرات