فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ تحرکی از ناحیه بیگانگان از زیر ذره‌بین نیروی دریایی ارتش خارج نیست.
کد خبر: ۸۷۱۳۰۴۸
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز در مراسم استقبال رسمی از ناوگروه 41 نیروی دریایی ارتش که از مأموریت 48 روزه آب‌های بین‌المللی به کشور بازگشته است، اظهار کرد: هدف از حضور نیروی دریایی در آبهای دور دست نشان دادن قدرت نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران است و از زمانی‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی کلمه راهبردی را به نیروی دریایی اطلاق کردند به این معنا بود که ما باید از ساحل جدا و به آبهای آزاد برویم.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش تاکنون مأموریت‌های موفق فراوانی را در آبهای آزاد به انجام رسانده‌ است، افزود: حضور ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آبهای دور نشانه توانمندی و اقتدار نظام در دفاع از منافع خویش در این مناطق و حفظ امنیت برای خطوط تجاری است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: فرستادن پیام صلح و دوستی به مردم منطقه و کشورهای همسایه، برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و تأمین امنیت خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی بین‌المللی و مبارزه با دزدان دریایی از مأموریت‌های شاخص این ناوگروه‌های اعزامی است که با اقتدار آن را به انجام رسانده‌اند.

دریادار سیاری اضافه کرد: هیچ تحرکی از سوی بیگانگان از زیر ذره‌بین نیروی دریایی جمهوری اسلامی خارج نیست و به خوبی می‌توانیم تمام خطوط‌مان را امنیت بخشیده و کنترل کنیم.

وی با اشاره به جنبه‌های مختلف و متنوع کار در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حوزه‌های نظامی، سیاسی، علمی و آموزشی تاکید کرد: نیروی دریایی نیاز به کارکنانی شجاع و توانمند دارد که بحمدالله در این مأموریت‌ها شاهد پرورش چنین فرزندان شجاع و غیوری برای کشورمان هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان از دانشجویان حاضر در ناوگروه 42 که صبح امروز عازم مأموریت در آبهای دور بودند، نیز خواست تا با دقت به آموزش‌ها توجه کرده و مربیان نیز آموزش‌های کاملی را به دانشجویان منتقل کنند.

ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن الوند و ناو لجستیکی تنب نیز صبح امروز عازم مأموریت خود در مدار 10 درجه در اقیانوس هند و خلیج عدن و تنگه باب‌المندب شدند.

ارسال نظرات