نماینده مجلس نهم در گفتگو با «بسیج»:

آقای طیب‌نیا، درکنار کاهش تورم، رکود را از بین ببرید

محمد رجایی باغ سیایی گفت: از آقای طیب نیا انتظار می‎رود که علاوه بر کاهش تورم، رکود را از بین ببرند و نقدینگی را به سمت سرمایه گذاری در بنگاه های تولیدی ببرد و تورم را کنترل کند .
کد خبر: ۸۷۱۳۰۸۶
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

محمد رجایی باغ سیایی نماینده سابق مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در بسیاری از موارد، مفهوم تورم  به خوبی دریافت نمی شود و انتظار این است که با پایین آمدن نرخ تورم پایین، افزایش قیمت پایین بیاید شتاب افزایش کند شده باشد.

وی با بیان اینکه شتاب تورم روند کاهشی یافته است افزود: کاهش تورم با کاهش قیمت ها برابر نیست ؛ کاهش تورم مبنای اساسی است از آنجایی که سال های سال تورم بالا داشتیم نباید تورم به سمت دلالی برود.

رجایی خاطر نشان کرد: عقیده من این است که چاره ای نیست اگر بخواهیم رشد ادامه دار داشته باشیم نقدینگی را به سمت سرمایه گذاری و ورود بنگاه های تولیدی ببریم و تورم را کنترل کنیم و با این روش حداقل 5 درصد نرخ واسطه گری و دلالی کاهش می یابد.

رجایی در خاتمه افزود: استفاده از منابع در جریان است باید منابع را به سمت تولید هدایت کنیم  و انتظارم از آقای طیب نیا علاوه بر کاهش تورم، از بین بردن رکود هم دیده شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار