مراسم افتتاحیه طرح هجرت ۳ با عنوان اردوهای جهادی و بسیج دانش آموزی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۳۱۷۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم افتتاحیه طرح هجرت ۳ با عنوان اردوهای جهادی و بسیج دانش آموزی با همت سپاه ناحیه طارم و اداره آموزش و پرورش و با حضور دانش آموزان و مسئولین ادارات شهرستان طارم در دبیرستان فاطمیه شهر آببر برگزار شد.

رئیس ستاد تبلیغات اسلامی طارم در این مراسم با اشاره به نامگذاری امسال بنام سال اقتصاد مقاومتی از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: بدون مقاومت اقتصادی نمی شود به این مرحله رسید و اقتصاد مقاومتی کشور را از بحران ها و تحریم ها نجات می دهد.

حجت الإسلام حسین فغانی با اشاره به نعمت های ظاهری و باطنی که خداوند متعال به انسانها عطا کرده است افزود: نعمت های ظاهری که یک نعمت مادی محسوب شده موجب می شود جسم انسان دچار مردگی نشود بنابراین نعمت های باطنی هم شامل عقل و فهم انسانها می شود.

وی اظهار داشت: در رابطه با نعمت فهم و مشتقات آن در قرآن بیش از هزاران آیه نازل شده است بدیهی است انسان باید از این نعمتهای خدادادی استفاده کرده و تمام کارهایش بر اساس فهم باشد.

فغانی با اشاره به گسترش فرهنگ کار در جامعه تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام دست کارگری را در حین کار بوسید ایشان مهربان بود ولی بوسه از روی مهربانی نبود قطعا این کار از روی ارزش گذاری به فرهنگ کار در جامعه بود.

وی افزود: خداوند در قرآن از پیامبر با صفت رحمت اللعالمین یاد کرده است چون ایشان حتی با حیوانات هم رئوف و مهربان بود ولی از جوان بی کاره که اصلا تن به کار نمی دهد بسیار ناراحت می شد.

مسئول ستاد تبلیغات طارم اجرای اردوهای جهادی در سطح شهرستان را بسیار شایسته ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: امیدوارم این اردوها تبدیل به یک مبدأ و منشأ شده تا روحیه کارآفرینی در جامعه ما بیشتر از حالا رونق بگیرد.

ارسال نظرات