ترجمه بیش 40 اثر از کتابهای چاپ شده توسط حوزه هنری به زبانهای مختلف نوید بخش فعالیتهای جدی ادبی در حوزه هنری و افق های درخشان پیش روی آن می باشد.
کد خبر: ۸۷۱۳۱۷۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر دفتر آفرینشهای ادبی در حاشیه اختتامیه جشنواره شعر و داستان جوان سوره در زنجان گفت: ترجمه بیش 40 اثر از کتابهای چاپ شده توسط حوزه هنری به زبانهای مختلف نوید بخش فعالیتهای جدی ادبی در حوزه هنری و افق های درخشان پیش روی آن می باشد.

علیرضا قزوه با بیان اینکه ادبیات هنر اول در حوزه هنری است و حوزه هنری کشور و استانها را با ادبیات خلاق می شناسند افزود: حوزه هنری یکی از مراکز مهم در زمینه چاپ کتاب است که رضایت مقام معظم رهبری از این فعالیتها نشان داده است که هم اکنون حوزه هنری وضعیت بهتری در این زمینه دارد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویتهای حوزه هنری چاپ کتاب برای کتاب اولی ها است اظهار داشت: در چاپ کتاب از سوی حوزه هنری علاوه بر ادبیات خلاق به سایر جنبه های ادبیات همچون ادبیات مقاومت نیز توجه ویژه ای شده است و شاهد چاپ آثار تازه و خاص در این زمینه بوده ایم.

این مسئول با اعلام اینکه جایگاه کتابهای حوزه هنری به قدری بالا است که بسیاری از این آثار به زبانهای دیگر ترجمه شده اند عنوان کرد: بیش 40 اثر از کتابهای چاپ شده توسط حوزه هنری به زبانهای مختلف ترجمه و چاپ شده اند که این موضوع نوید بخش فعالیتهای جدی ادبی در حوزه هنری و افق های درخشان پیش روی آن است.

وی با بیان اینکه بیشترین کتابهای چاپ شده در زمینه شعر بوده و بیش از 2000 کتاب چاپ شده اند تصریح کرد: این کتابها جزو کتابهای پرفروش کشور هستند و بسیاری از نویسندگان بزرگ فعالیت نخستین خود را از این زمینه آغاز کرده اند.

این شاعر در خصوص سهم شاعران و نویسندگان شهرستانی در چاپ کتابها خاطرنشان ساخت: بیشتر کتابهای چاپ شده از نویسندگان و شاعران شهرستانی بوده است علاوه بر آن این اختیار به مراکز حوزه هنری شهرستانها داده شده است تا به صورت مستقل در زمینه چاپ کتاب فعالیت کنند همچنین سایر فعالیتهای ادبی همچون برگزاری جلسات ادبی نیز در شهرستانها یه صورت منظم و حداقل هفته ای دو بار برگزار می شود.

ارسال نظرات