برگزاری کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان

به مناسبت گرامی داشت هفته عفاف و حجاب کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۳۱۸۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مبلغه ی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: از جمله مهمترین آموزه‌های دینی در فرهنگ اسلامی توجه به حیا و حفظ حجاب در روابط فردی و اجتماعی با دیگران است.

رحیمی افزود: در منابع اسلامی بخصوص در قرآن کریم آیات و روایات فراوانی در اهمیت و ضرورت این موضوع وجود دارد؛ اهمیت حجاب زن از آن جهت است که نه تنها حافظ اخلاق و تجسم تقوی و عفت در سطح جامعه است، بلکه وجود چنین حکمی در اسلام نوعی احترام گذاردن به زن مسلمان و محفوظ نگهداشتن وی از نگاه های گناه آلود مردان استو از جمله آثار و فواید ارزشمندی که فلسفه حجاب از آن بهره‌ می‌جوید، این است که حجاب به زن یک هویت الهی می‌بخشد، برخلاف تفکر و فرهنگی که از زن استفاده ابزاری و تجاری می‌نماید و او را کالای فروش تبلیغاتی خود می‌نماید اسلام برای زن هویت الهی و عرشی معرفی می‌نماید که در زندگی دنیایی خود وظیفه دارد در حفظ و صیانت از آن تمام همت خود را بگمارد.

مبلغه ی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به نحوه ی نامگذاری این روز به عنوان روز عفاف و حجاب اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی کشور، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب،در زمان رضا شاه را به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌‌گذاری کرده است. قیام مردم مشهد و واقعه‌ی مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب، مصداق بارز مبارزه با منکری است که هنوز متأسفانه آثار شومش در کشور ریشه ‌کن نشده است.

وی با بیان اینکه عفت و حجاب مختص زنان نیست و مردان را نیز شامل می شود تصریح کرد: امور فطری، ذاتی انسان و مقتضای نوع خلقت اویند، بنابراین خدادادی و غیر اکتسابی‌اند. به همین دلیل، تحقق آنها به علّتی غیر از علّت وجود خود انسان نیاز ندارد؛ طبعاً چیزی که اکتسابی نیست در تمام افراد باید وجود داشته باشد، هر چند ممکن است شدّت و ضعف داشته باشد.به گواه تاریخ تا قرن نوزدهم میلادی، زنان دارای حجاب بودند، حتی در اقوام بدوی و صحرا نشین که فاقد مدنیت و تمدن بوده اند، نیز برهنگی دیده نمی شود.

مبلغه ی تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه افزود: در مجسمه ها و تندیس هایی که از زنان بین النحرین، مصر، یونان و روم باستان در موزه ها بجا مانده است، نشان می دهد که حجاب و پوشش در تمام ادیان دارای جایگاه خاصی بوده و یکی از دلایل اساسی آن، این است که حجاب و عفاف، یک امر فطری محسوب می‏شود و ریشه در فطرت انسان ها دارد وهمه آدمیان به طبق فطرت و آفرینش خویش به آن رغبت دارد .

رحیمی خاطر نشان ساخت: عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه بازمی دارد، عفاف، خویشتنداری با علائم و نشانه های رفتاری وگفتاری است و وجود آن بستگی به وجود نشانه های آن دارد پس حفظ عفاف بدون رعایت نشانه های آن ممکن نیست، این باور ماست که حجاب مایه تشخص و ارزش گذاری زن مسلمان است و این مهم نیازمند آموزش از طرف خانواده و جامعه است.

ارسال نظرات