هنر اقتصاد خانواده به معنی برقراری تعادل میان منابع محدود درآمدی و مخارج است و تأمین اقتصادی یکی از رموز بقای خانواده است.
کد خبر: ۸۷۱۳۱۸۹
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره ورزش و جوانان ایجرود گفت: چهارمین دوره جشنواره حرکت و برکت در ایجرود و برای اولین بار در روستای ایچ برگزار می شود.

پرویز احمدی افزود: جشنواره حرکت و برکت در راستای رشد اقتصاد خانواده و چگونگی سازمان ‌دهی و مدیریت منابع خانه تاثیر گذار است.

وی در ادامه اظهار داشت: این جشنواره با هدف تحقق شعار سال و تداعی سنت پخت نان سنتی در تنورهای خانه ها می باشد.

پرویز احمدی با اشاره به اینکه در این جشنواره طبخ آش وغذاهای سنتی نیز انجام می گیرد، اضافه کرد: در این دوره از جشنواره 4 گروه شرکت کننده از بانوان این روستا و داوری 3 نفر از مشاورین ادارات برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد همان علم خانه‌داری می باشد، ادامه داد: هنر اقتصاد خانواده به معنی برقراری تعادل میان منابع محدود درآمدی و مخارج است و تأمین اقتصادی یکی از رموز بقای خانواده است.

احمدی با تاکید بر اینکه جشنواره حرکت و برکت در راستای رشد اقتصاد خانواده و چگونگی سازمان ‌دهی و مدیریت منابع خانه تاثیر گذار است، تصریح کرد: این جشنواره که به بانوان روستایی کمک می کند تا ضمن احیاء سنت های قدیمی طبخ غذا و پخت نان سنتی برای رشد اقتصاد خانواده همراه باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از ویژگی جشنواره حرکت و برکت احیای سنت های طبخ نان می باشد که در زندگی امروز این سنت ها کم رنگ و یا به نوعی از بین رفته است، اضافه کرد: با احیاء این سنت های فراموش شده در جامعه اسراف و دور ریز کمتر مواد غذایی با توجه به طبخ و پخت خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه نحوه ی چونه گیری، رعایت بهداشت، خمیر نان و نحوه ی پخت از معیارهای داوری برای امتیاز محسوب می شود، اذعان داشت: با رعایت این اصول در جشنواره بانوان یاد می گیرند نان دور ریز نداشته باشد.

گفتنی است در پایان با آش ها و غذاهای پخته شده توسط شرکت کنندگان جشنواره از میهمانان پذیرایی و از سه گروه برتر همراه با زیرگروهان آنان تجلیل شدند.

لینک کوتاه:

کلیدواژه: جشنواره برکت ایجرود

اخبار مرتبط

ارسال نظرات