کاهش آسیب‌های اجتماعی اولویت اصلی بهزیستی است

کاهش 25 درصدی دختران فراری در استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: در سه ماهه امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته آمار دختران فراری در سطح استان کاهش 25 درصدی داشته است.
کد خبر: ۸۷۱۳۲۰۶
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، دکتر بهروز رفیعی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی با اشاره به وظایف و فعالیت‌های بهزیستی در سطح کشور گفت: طبق قانون اداره بهزیستی 52 وظیفه و 152 فعالیت تعریف شده که این وظایف به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شوند.

وی افزود: در بخش خدمات عمومی فعالیت‌هایی از قبیل تاسیس مهدهای کودک‌، مراکز مشاوره و روان درمانی و... و در بخش اختصاصی فعالیت‌های این سازمان در راستای جامعه هدف است از جمله معلولان، زنان سرپرست خانوار یا زنان بدسرپرست و ایتام از زمان تولد و تا زمانی که به سن 18 یا 20 سالگی برسند وظیفه حضانت این افراد بر اساس قانون بر عهده بهزیستی خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: در سال جدید اولویت‌هایی برای سازمان تعریف شده که یکی از مهم‌ترین این اولویت‌ها پرداختن جدی به بحث سلامت اجتماعی است.

رفیعی داشتن نیروهای تخصصی و اقدامات گروهی را در بحث سلامت اجتماعی مهم دانست و گفت: پرداختن به پیشگیری‌های آسیب‌های اجتماعی اولویت دوم سازمان بوده و در این زمینه تمام دستگاه‌ها باید فعالیت و تلاش داشته باشند همچنین جامعه نبایستی دادن خدمات به این قشر را تنها از بهزیستی یا شهرداری طلب کنند به ویژه در بخش متکدیان که کمک تمام دستگاه‌ها را طلب می‌کند.

وی افزود: پیشگیری از درمان بسیار آسان‌تر و کم‌ هزینه‌تر خواهد بود، متأسفانه آسیب‌های اجتماعی اگر در جامعه پیشگیری نشود مشکلات بسیار زیاد و حادی را در جامعه ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: فرآیند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌ها باید انجام شود، زیرا آسیب‌های اجتماعی چندعلتی هستند و می‌طلبد در این زمینه تمامی دستگاه‌ها همکاری و تعامل داشته باشند.

رفیعی با اشاره به اولویت دیگر بهزیستی در سال جدید گفت: توانمندسازی و بازتوانایی مددجویان تحت پوشش اولویت دیگری است که در سال جدید دنبال می‌کنیم که متأسفانه در دولت نهم و دهم سازمان بهزیستی از عدم توجه به این موضوع آسیب دید، زیرا نگاه این دولت به این حوزه نگاه حمایتی بود و در زمینه توانمندسازی هیچ گام تأثیرگذاری برداشته نشد.

وی افزود: با همکاری دولت یازدهم نگاه تخصصی و توانمندسازی بازتوانی مددجویان در بهزیستی انجام شد که در کنار سطح‌بندی ارائه خدمات و ایجاد اشتغال خدمات حمایتی هم انجام خواهد شد.

سالم‌سازی نسل آینده با اقدامات ژنتیکی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: به دنبال حمایت از مددجویان هستیم تا بتوانیم آن‌ها را به فردی مفید در جامعه تبدیل کنیم به این مظنور تلاش داریم که با اقدامات درخور توجه مددجویان را وارد بازار کار کنیم البته بحث‌های حمایتی برای افرادی که از کار افتاده‌اند و بازتوانی برای آنها امکان ندارد با جدیت دنبال می‌شود.

رفیعی چهارمین اولویت سال جاری را گسترش کمی و کیفی اورژانس 123 دانست و گفت: با مشاهده آمارها در می‌یابیم که در تمام جهان آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی بیشتر شده که این آسیب‌ها به سه مقوله اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دسته بندی می‌شود و به همین سبب امسال به اورژانس 123 نگاه جدی‌تری داریم.

وی افزود: پرداختن به پیشگیری از معلولیت‌ها اولویت دیگر سازمان است که با توجه به کم شدن جمعیت جوان در کشور و به تبع آن در استان با آموزش‌های مهارت فرزندپروری و ژنتیک قبل از عقد به زوجین سعی در سالم‌سازی نسل بعد را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: کاهش پنج درصدی تعداد معتادان و همچنین عرضه و تقاضای مواد مخدر اقدامی مناسب و اولویت‌های ششم است که در این راستا باید مقوله پیشگیری و درمان با هم به صورت همزمان انجام شود تا بتوانیم اعتیاد را ریشه کن کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات