مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مهار آتش سوزی جنگلها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود امکانات و تجهیزات مواجهیم.
کد خبر: ۸۷۱۳۲۱۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱

سید علی وفایی مقدم در جمع خبرنگاران افزود: طی سه روز اخیر ۱۲ فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد رخ داده که ۱۱ فقره از این تعداد با تلاش اهالی منطقه، دستگاه‌های اجرایی و کارکنان مدیریت بحران این استان در کمترین زمان ممکن مهار و اطفا شد.

وی بیان کرد: میزان خسارت‌های ناشی از این ۱۲فقره آنش سوزی جنگل در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون برآورد نشده و پس از تعیین از سوی کار‌شناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور اعلام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعضای ستاد بحران استان از ابتدای آتش سوزی در جنگل‌های این استان تاکنون خواب خوش نداشته‌اند و در این سه روز شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان باشت و بویراحمد نیز تشکیل شد.

وفایی تصریح کرد: بخشی از آتش سوزی‌های جنگل و مرتع در کهگیلویه و بویراحمد در فصول گرم سال به دلیل پوشش جنگلی و مرتعی استان طبیعی و اجتناب ناپذیر بوده و مقداری نیز ناشی از سهل انگاری مردم و گردشگران در خاموش کردن آتش پس از ترک منطقه است.

وی ادامه داد: برای مهار آتش سوزی جنگلها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود امکانات و تجهیزات مواجهیم.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تعامل و همکاری قشرهای مختلف مردم و دستگاه‌های اجرایی این استان هنگام بروز آتش سوزی جنگل و مرتع برای مهار و اطفای آن‌ها مطلوب است.

ارسال نظرات