ایجاد بحران در بازار مرغ یاسوج در حالی است که بر اساس اطلاعات کسب شده با برخی سودهای کلان ارتباط دارد.
کد خبر: ۸۷۱۳۲۶۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲

چند روزی بحران بر بازار مرغ شهر یاسوج مستولی شده و از این رهگذر مردم گلایه‌های فراوانی دارند.

مرغ تا پیش از این در بازار یاسوج به وفور یافت می‌شد و مردم نیز نسبت به قیمت آن اعتراضی نداشتند که این روند معمولی و بی‌حاشیه طی یک تا دو سال اخیر به صورت مستمر در بازار ادامه داشته است.

اما به یکباره بازار مرغ در شهر یاسوج از این رو به آن رو شد و مردم برای خرید این کالای تقریبا اساسی با مشکل مواجه شدند.

داستان از این قرار است که رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد معتقد است عده‌ای به بهانه این که گردشگر و مسافر زیادی به شهر یاسوج وارد می‌شوند به دنبال افزایش قیمت مرغ هستند.

جعفر گوهرگانی گفت: به هیچ وجه در استان این گونه تفسیر را توسط افرادی که به دنبال گران کردن گوشت مرغ هستند با هر تبعاتی که داشته باشد قبول نداریم چرا که افراد مستمند و محروم زیادی در این شهر زندگی می‌کنند و نباید اجازه دهیم مرغ هم از سبد غذایی آن‌ها پر بکشد.

این مسؤول افزود: اگر مصرف هر دو روز استان و گردشگران را 100 تن یا به عبارتی 100 هزار کیلوگرم حساب کنیم و آن را در مبلغ هزار تومانی که آقایان پیشنهاد افزایش داده‌اند، کنیم مبلغ 100 میلیون تومان سود می‌شود.

گوهرگانی بیان کرد: در این جا یا باید ما تسلیم خواسته برخی افراد شویم و سود بادآورده 100 میلیون تومانی آن‌ها را در نظر بگیریم و یا این که به بهای همه هجمه‌ها و فشارها علیه خودمان و مجموعه جهاد کشاورزی اجازه ندهیم تا به مردم اجحاف شود.

وی این اقدام را کار یک عده دلال و همچنین یک کشتارگاه دانست و گفت: نمی‌توان سرنوشت مردم را در دست عده‌ای گذاشت تا هر روز به یک بهانه قیمت‌ها را افزایش دهند.

گوهرگانی با بیان اینکه دلالان حتی دست از سر بازار مرغ منجمد نیز برنمی‌دارند، تصریح کرد: در این جا دیگر باید از برخی نهادهای نظارتی مانند صنعت و تجارت انتظار ورود را داشته باشیم.

کهگیلویه و بویراحمد هر چه که از محرومیت و فقر و نداری در همه سالیان گذشته تاکنون داشته بخشی از آن مربوط به سوء مدیریت‌ها بوده است.

سوء مدیریت به این معنا که اگر تخلفی در نقطه‌ای از استان رخ داد مسؤولان استانی به جای بستن منافذ تخلف، به افراد و جایگاه و نسبت و خط و باند سیاسی آن‌ها نگاه می‌کنند.

به عبارتی در استان ما باید ابتدا مشخص کنیم که تخلف از سوی چه کسی صورت می‌گیرد و آیا متخلف مربوط به جریان سیاسی و یا طایفه و قبیله ما هست یا نه، و اگر چنین باشد برخورد با تخلف چندان روال منطقی خود را طی نمی‌کند.

نباید نسخه شفابخش مقام معظم رهبری را در سال 73 در سفر تاریخی به استان فراموش کرد که معظم‌له درد استان را به خوبی تشخیص دادند آن‌جا که فرمودند «متأسفانه استان شما گرفتار مسائل شبه سیاسی و طایفه‌ای و قومی شده که امیدوارم روزی آن را ببوسید و کنار بگذارید».

لذا باید از مسؤولان اجرایی درخواست کرد برای مقابله با چنین روندی که عده‌ای برای منافع خود حاضرند بر بازار فشار آورده و مردم را در تنگنا قرار دهند نگاه‌های سیاسی و طایفه‌ای را کنار بگذارند و با برخورد با خاطیان به داد مردم برسند.

ارسال نظرات