فرمانده سپاه سروآباد گفت: بر خلاف جوامع غربی و شرقی که حجاب را یک محدویت می دانند، حجاب برای زنان مسلمان یک ظرفیت و پتانسیل و امنیت است.
کد خبر: ۸۷۱۳۳۲۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ شکیبا سلیمی در همایش حجاب و عفاف در سروآباد به جایگاه حجاب در دین اسلام اشاره کرد و گفت: در دین مبین اسلام به زنان مسلمان تاکید شده است که با حجاب وارد جامعه شوند و از بی حجابی پرهیز کنند.

وی با اشاره به دیدگاه کشورهای غربی و شرقی در خصوص حجاب افزود: بر خلاف جوامع غربی و شرقی که حجاب را یک محدویت می دانند، حجاب برای زنان مسلمان یک ظرفیت و پتانسیل و امنیت است.
فرمانده سپاه سروآباد خاطرنشان کرد: اگر در دین مبین اسلام به زنان و مردان مسلمان تاکید شده است که با رعایت حجب و عفاف وارد جامعه شوند، به این دلیل است که برای زنان امنیت ایجاد شود و به این نکته نیز اشاره دارد که به آن فرد چه مرد چه زن نباید به عنوان جنس مذکر یا مونث نگاه کرد.
او به نقش زنان در جامعه صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در اسرائیل زنان وسیله مصرف مردان هوس ران هستند و از آنها در ویترین های فروشگاه ها و مزون سراها استفاده می شود.
سلیمی اضافه کرد: در الگوی شرقی زنان حذف می شوند، در الگوی غربی زنان به عنوان کالا و وسیله مصرف به شمار می آیند ولی در دین اسلام از دامن زن مرد به معراج می رسد و بهشت را زیر پای مادران توصیف کرده است.
او با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: در قرآن کریم از زنان و مردان به عنوان مکمل هم دیگر و پوشش یکدیگر نام برده شده است و مردان هیچ برتری به زنان ندارند مگر اینکه در تقوای الهی و پایبند بودن به دستورات الهی.
فرمانده سپاه سروآباد ادامه داد: خداوند متعال زنان را طوری خلق کرده است که فقط می توانند به یک مرد تکیه کنند، ولی در جوامع غربی و شرقی زنان با چندین مرد ارتباط دارند و به زندگی زناشویی و مشترک با مردان خود پایبند نیستند.
او تاکید کرد: حجاب و عفاف تنها مختص زنان نیست بلکه برای همه افراد جامعه ضرورت دارد که با رعایت حجب و عفاف اسلامی رفتار و برخورد نمایند و رفتارها، گویش ها، حرکات و کارهای آنها براساس حجب و عفاف باشد.
سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: حجب و عفاف اول باید از خانواده ها شروع شود بعد به جامعه سرایت کند و با درست کردن نظام خانواده جامعه نیز بیمه خواهد شد.

ارسال نظرات