مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان گفت: 31 شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس فردا از طریق مرز باشماق وارد خاک کشورمان خواهند شد.
کد خبر: ۸۷۱۳۳۲۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ محمدرضا شرفبیانی امروز در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: پیکر 31 شهید تازه تفحص شده روز پنجشنبه بیست و چهارم تیر سال جاری از مرز باشماق مریوان وارد جمهوری اسلامی می شوند مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار می گیرند.
سرهنگ شرف بیانی با اشاره به اینکه این شهیدان متعلق به لشکر 27 محمد رسول الله ، لشکر 14 امام حسین اصفهان و لشکر 5 نصر خراسان هستند گفت: پیکر پاک و مطهر این شهدا در منطقه عمومی پینجوین ، مناطق عملیاتی کانی مانگاه و سنگ معدن تفحص شده اند.
وی اظهارکرد: پیکرهای شهدا با تشریفات نظامی ساعت 9.5 صبح وارد مرز باشماق می شوند و پس از بدرقه توسط مردم، کاروان شهدا از مرز باشماق تا مریوان حرکت خواهد کرد و مورد استقبال روستاهای اطراف مسیر جاده قرار می گیرند.

وی اظهارکرد: برنامه اصلی شهرستان مریوان، بدرقه و استقبال از شهدا در مریوان جلو مسجد جامع تا چهار راه شهید فهمیده با حضور اقشار مختلف مردم است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یادآورشد: پس از آن کاروان شهدا ساعت 16 عصر روز پنجشنبه مورد استقبال مردم شهرستان سروآباد قرار خواهند گرفت.
شرف بیانی افزود: پس از آن شهدا از جاده مریوان - سنندج به سمت سنندج منتقل می شوند و در نهایت کاروان شهدا ساعت هفت و نیم عصر وارد شهرستان سنندج می شوند.
وی یادآورشد: پیکر شهدای تفحص شده در لشکر 28 میدان ارتش مورد استقبال مردم شهرستان سنندج قرار می گیرد و سپس کاروان شهدا از جلو لشکر تا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ها تشییع می شوند.
به گفته وی؛ مراسم شبی با شهدا جمعه شب ساعت 10 شب با حضور اقشار مختلف مردم در بنیاد حفظ آثار و با حضور مسوولین برگزار می شود.
وی اظهارکرد: کاروان شهدا پس از سنندج جهت شناسایی و احراز هویت و آزمایش مربوطه به تهران منتقل می شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه های متعددی برای انتقال شهدا طرح ریزی شده است گفت: کاروان شهدا طی آیین باشکوه و با عزت در جمع مردم و مسوولان استانی برگزار می شود.

ارسال نظرات