مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه تاکنون 22 هزار واحد مسکن مهر در کردستان به بهره‌برداری رسیده است،
کد خبر: ۸۷۱۳۳۳۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهرام ملکی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان کردستان با اشاره به وضعیت اجرای پروژه‌های مسکن مهر در استان، اظهار کرد: احداث 39 هزار و 207 واحد مسکن مهر کل سهم استان کردستان است که تعداد 34 هزار و 500 واحد آن در شهرهای بالای 25 هزار نفر احداث خواهد شد.

به گفته وی، 4 هزار و 800 واحد باقیمانده نیز براساس سهمیه تعیین شده در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت احداث می‌شود که متولی آن بنیاد مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه تاکنون 22 هزار واحد مسکن مهر در کردستان به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: 11 هزار و 822 واحد مسکن مهر از سهمیه تعیین شده برای استان باقیمانده که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید تا پایان 6 ماهه نخست سال آینده به صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

ملکی از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از 4 هزار و 599 واحد مسکن مهر در در سال‌جاری در استان خبر داد و گفت: مرحله نازک کاری بیش از 7هزار و 280 واحد از واحدهای باقیمانده به پایان رسیده و 4 هزار و 217 واحد نیز در مرحله سفت کاری یا نازک کاری است.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌ اقداماتی که دستگاه‌های خدمات‌رسان در طول اجرای پروژه‌های مسکن مهر متحمل شده‌اند، تصریح کرد: به تناسب پیشرفت فیزیکی پروژه بستر را برای بهره‌برداری از آنها در زمان‌های مختلف فراهم خواهیم کرد.

ملکی بر تسریع در روند واگذاری انشعابات به واحدهای مسکن مهر تأکید کرد و افزود: نهایتا کتاب مسکن مهر کردستان باید در پایان 6 ماهه نخست سال آینده به صورت کامل در کردستان بسته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: تسریع در اجرای پروژه‌ها در دو حوزه ساخت و محوطه‌سازی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی در حوزه مسکن است و امیدواریم با همکاری هرچه بیشتر بانک‌های عامل و پرداخت تسهیلات بتوانیم زمینه تحقق این مهم را فراهم سازیم.

ملکی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های مسکن مهر که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی بالایی دارد که برنامه ما بهره‌برداری از آنها در سال‌جاری است، گفت: پیشرفت فیزیکی برخی پروژه‌ها حدود 47 درصد است که بهره‌برداری از آنها به سال آینده موکول خواهد شد.

وی تسهیلات اختصاص یافته به مسکن مهر را براساس مصوب دولت برابر با 30 میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: سود تسهیلات بانکی مسکن مهر در سنندج 7 درصد و در مابقی شهرستان‌های استان 4 درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های استان بتوانیم پرونده مسکن مهر را در زمان مشخص شده ببندیم و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم برای اتمام و بهره‌برداری از 53 درصد واحدهای باقیمانده مسکن مهر در استان را تا پایان سال‌جاری انجام داده‌ایم.

ملکی با بیان اینکه 426 واحد مسکن مهر کردستان که مشکلی ندارند در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: پروژه‌ها براساس درصد رشد فیزیکی در اولویت اتمام و بهره‌برداری قرار گرفته است.

ارسال نظرات