کاروان 32 شهید گمنام تفحص شده که امروز از مرز باشماق به کشور بازگشتند، وارد شهر سنندج شد و مورد استقبال مردمان این شهر قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۷۱۳۳۴۰
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرزمین مجاهدت‌های خاموش کردستان که خاک پاکش به خون 18 هزار شهید مهاجر و قامت سترگش به برکت ایثارگری 5 هزار و 400 شهید انصار همچنان بلند و سترگ مانده است.

اینجا سرزمین دلدادگی و اخلاص است، جایی که رهبر معظم انقلاب گردن‌بند زرین فرهنگی و نام سزاوار مجاهدت‌های خاموش بر آن نهاده است.

سرزمین شهسواری‌ها، نمکی‌ها، شبلی‌ها و ...آنجا که دفاع از وطن و خاک مهین زن و مرد را نشناخت و بیش از 540 شیرزن شهید را در دل خاکش جای داده است.

امروز دلم در هوای نوشتن از شهید موج می‌زند، دلم تنگ و بی‌قرار است، امروز دل‌های شکسته‌ای را می‌بینم که آمدند تا شهدا را زیارت کنند و فریاد بزنند شهدا، ما شما را فراموش نکردیم.

ای شهیدان خدایی بدانید که امروز نامتان زینت‌بخش جغرافیای بزرگ زمین است و یادتان در ثانیه‌های ناتمام تاریخ جاری است، شما رفته‌اید و درختان وطن پلاک‌های افتخارتان را بر گردن آویخته‌اند، کوه‌ها، از آن هنگام که صلابت نگاهتان را بر ستیغ عشق دریافتند مرید شما شدند.

از ساعت‌ها قبل مردم، پیر و جوان، زن و مرد، دختر و پسر برای تشییع و استقبال از کاروان 31 شهید تازه تفحص شده که صبح امروز از مرز باشماق وارد کشور شده است در میدان ارتش سنندج جمع شده اند.

آسمان دل و چشمان مردم سنندج در استقبال از شهدای گمنام بارانی شده بود، به هر طرف که نگاه می‌کنی، بغض و فریادهایی سد راه نفس و گام‌هایت می‌شود، انگار این شهدا گمنام با مردمان این دیار نسبتی نزدیک دارند. مخلوط شده است.

مردم شهید پرور سنندج مانند دیگر دلیر مردان خطه کردستان در دوران دفاع مقدس برای حفظ میهن اسلامی با رشادت‌ها و مجاهدت‌ها، حماسه‌هایی بی‌نظیر خلق کردند که تاریخ هیچگاه قادر به فراموش کردن آنها نیست.

سال‌های سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد و امروز 32 کبوتر عاشق و بی‌نشان به وطن بازگشته و مهمان مردمان شهید پرور کردستان هستند، تا بار دیگر ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و حضرت روح‌الله برایمان زنده شود.

امروز مردم مریوان، سروآباد و سنندج با استقبال بی‌نظیر خود از کاروان شهدا، نشان دادند که همچنان سخت و محکم دل در گرو انقلاب و رهبری دارند.

ارسال نظرات