جاويدزاده مدير شبكه بهداشت و درمان گرمي شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبيل در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان و رییس دانشکده پرستاری شهرستان گرمی، گفت: انسان سالم و متفكر محور توسعه پايدار است و توسعه اي پايدار است كه انسان سالم تربيت كند.
کد خبر: ۸۷۱۳۴۰۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، صادق حضرتی،‌ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل، در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان و دانشکده پرستاری شهرستان گرمی با بيان اينكه انسان سالم و متفكر محور توسعه پايدار است؛ گفت: توسعه اي پايدار است كه انسان سالم تربيت كند.

وي افزود: انسان سالم در دو محور تربيت مي يابد، حوزه ي كه وزارت بهداشت و درمان بدنبال آن است و در حوزه ي كه انسان داراي افكار سالم باشد.

حضرتی با بيان اينكه دولت اولويت خود را در زمينه تامين و تضمين و حفظ و ارتقا سطح سلامتي مردم هزينه كرده و برنامه تحول سلامت را در حوزه هاي مختلف در دستور كار خود قرار داد ه است افزود: اولين مشكل و معضلي كه مردم با آن درگير بودند در بحث دارو و درمان بود كه پس از ورود با هدف جلب رضايتمندي مردم، طي بررسي بعمل آمده 91درصد رضايتمندي از خدماتي كه در بيمارستانهاي استان اردبيل و 96درصد خدماتي كه در بيمارستان شهرستان ارائه مي شود وجود دارد.

وي با بيان اينكه در سالهاي اوايل انقلاب از هر هزار بچه اي كه متولد مي شد تنها 140نفر تا يك سالكي زنده مي ماند اظهار كرد: اين رقم در استان اردبيل براي هر هزار بچه اي كه متولد مي شود به 8/5نفر رسيده است.

وي گفت: در آن زمان قديم دغدغه اصلي مردم بيماريهاي واگيردار بود كه با سازماندهي كنترل شد كه درحال حاضر مشكل مردم در حوزه سلامت بيماري هاي غير واگيردار است.
حضرتي بيماري قلبي عروقي، حوادث و سوانح، انواع سرطان و بيماريهاي تنفسي را به ترتيب اولويت علت مرگ و مير مردم استان اردبيل عنوان كرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل وزارت بهداشت و درمان متعهد شده است كه براي هر 5 سال عمر 4سال اميد به زندگي مردم را افزايش دهد افزود: تحقق اين هدف در شيوه ارائه خدمات و گسترش برنامه تحول سلامت امكان دارد.

وي با بيان اينكه معيارهاي ارائه خدمت در حوزه ي وزارت بهداشت و درمان كاملا مشخص است افزود: در شهرستان گرمي با حدود 84هزار نفر جمعيت يك بيمارستان، 12 مركز بهداشت و درمان در روستا ها، دانشكده پرستاري و 75خانه بهداشت بهمراه فوريت پزشكي و الزمات ديگر در حال ارائه خدمات مي باشند.

درپایان طی حکمی از سوی ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان دکتر علی جاویدزاده بعنوان مدیرشبکه بهداشت و درمان و رئیس دانشکده پرستاری گرمی منصوب و از خدمات دکتر مجید محمد غریبانی تقدیرشد.

ارسال نظرات