پیگیری گمرک میناباد نمین به فراموشی سپرده شده و در سال های گذشته به خوراک تبلیغاتی نمایندگان تبدیل شده بود.
کد خبر: ۸۷۱۳۴۰۷
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

زاهد آهنگری در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از نمین با اشاره به گمرک میناباد اظهار کرد: این گمرک زمانی خوراک تبلیغاتی نمایند گان دوره‌های گذشته بود که در حال حاضر به فراموشی سپرده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر نمین گفت: در مورد گمرک میناباد بنده در سال ۱۳۷۱ همراه هیئتی با حضور مدیرکل گمرکات کشور که توسط نورعلی اسبقی نمین به محل و نقطه صفر مرزی میناباد سفر کرده بودند، حضور داشتم و محل شغالدره، طرف شرق میله‌ی ۲۷ مرزی به عنوان مکان و محل عبور طرفین ایران و آذربایجان تعیین شد.

وی افزود: در آن زمان حتی محل انبارهای گمرک نیز تعیین شد و به گفته آن هیئت و کارشناسان همراه بهترین مکان برای مراودات طرفین بود که اسناد و مدارک در این مورد موجود است.

آهنگری گفت: متاسفانه فرماندار وقت اردبیل با قلمداد کردن سیاسی منطقه، گمرک میناباد اجرایی و عملیاتی نشد.

وی افزود: بعداً نیز صعب العبور بودن منطقه و قبول نکردن طرف مقابل را دلیل اصلی نافرجامی گمرک مینابادعنوان کردند و جالب اینجا است که حتی زمین و آثار گمرگ میناباد حفظ و نگهداری نشد و میان مجاورین محل بطور خود سرانه تقسیم شد.

وی گفت: آثاری از زمین گمرک میناباد باقی نمانده و برای همیشه از خاطره ها فراموش شده است.

آهنگری گفت: بنده حقیر چندین بار از اداره گمرک اردبیل پیگیری حفظ آثار گمرک مربوط شده ام که تا به حال کوچک‌ترین اقدامی از سوی این اداره انجام نشده است.

ارسال نظرات