خبرهای داغ:
فیلم مستند "آخرین پرواز" در سالگرد شهادت شهید سرلشکر خلبان عباس دوران به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی ناجی از صداوسیمای فارس پخش می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۳۴۳۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
فیلم مستند آخرین پرواز شهید سرلشگر خلبان عباس دوران در سالگرد این دلاور مرد تیز پرواز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساعت 12 ظهر روز سالگرد این شهید بزرگوار از سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.

مجری طرح این فیلم اداره کل ارشاد فارس بوده است و فیلم آخرین پرواز به عملیات حمله به بغداد دقیقا سه روز مانده به اجلاس سران غیر متعهدها می‌پردازد. این عملیات غرورآفرین که در تاریخ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ماندگار شد در تاریخ 30 تیر 61 با دو فروند جنگنده بمب افکن نیروی هوایی انجام گرفت.

شهید عباس دوران در تاریخ 30 تیر ماه 1361 در ساعت شش صبح به شهادت رسید و در تاریخ 30 تیرماه 1381 در ساعت شش صبح پیکرش از مرز خسروی با افتخار به ایران بازگشت در مورد او همین بس که مقام معظم رهبری  شهید دوران را قهرمان ملی ایران نامیدند. 

عوامل تولید مستند «آخرین پرواز» را علی ناجی(نویسنده، تهیه کننده و کارگردان)، محمدرضا ملکی، محمدرضا غوابش(تصویر برداران)، علی ناجی(تدوین و صداگذاری)، حسین ناجی، محمد ابراهیم دوران، علی دوران(بازیگر) هستند که تهیه آن را شبکه فارس با مشارکت شرکت فیلم سازی ناجی هنر برعهده داشته و مجری طرح آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس است.

 این فیلم به عنوان بهترین فیلم دفاع مقدس در دوازدهمین جشنواره سرزمین نور درسال 1393  جایز ویژه هیئت داوران را در ایران بدست آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها