شرکت دولتی پرحاشیه صنایع ملی مس، برای ۵ عضو هیئت مدیره خود که نام معاون نعمت‌زاده نیز در میان آنان به چشم می‌خورد، ۷۵۰ میلیون تومان پاداش سالانه در نظر گرفت.
کد خبر: ۸۷۱۳۴۸۷
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  شرکت دولتی صنایع ملی مس، برای 5 عضو هیئت مدیره خود که نام معاون نعمت‌زاده نیز در میان آنان به چشم می‌خورد، 750 میلیون تومان پاداش سالانه در نظر گرفت.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی صنایع مس برای سال مالی 1394، یکشنبه 20 تیرماه امسال برگزار شد.


 
اکثر سهام شرکت ملی مس، به طور مستقیم و غیرمستقیم در اختیار دولت قرار دارد. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 12 درصد سهام شرکت ملی مس را در اختیار دارد.

 

مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شخصا نمایندگی این سازمان در هیئت مدیره شرکت ملی مس را بر عهده دارد و اتفاقا رئیس هیئت مدیره آن هم شده است.

حتی اگر ریاست هم‌زمان کرباسیان بر هیئت مدیره شرکت ملی مس و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مصداق دوشغله بودن مدیران دولتی نباشد، انتظار می‌رفت کرباسیان فرد دیگری را به عنوان نماینده ایمیدرو در هیئت مدیره شرکت ملی مس معرفی می‌کرد، نه اینکه شخصا در آن حضور پیدا کند. ناگفته نماند کرباسیان عضو هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه هم هست.  

 

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی شرکت ملی مس، پاداش سالانه هیئت مدیره 5 نفره آن برای سال 94 رقم 750 میلیون تومان و حق حضور اعضای هیئت مدیره در جلسات، ماهانه 750 هزار تومان تعیین شده است.
 
لحاظ کردن رقم 750 میلیون تومانی برای پاداش هیئت مدیره شرکت ملی مس در سال 94 در حالی است که ارزش سهام این شرکت در بورس در سال گذشته روند نزولی داشت. ارزش بازار شرکت ملی مس در بورس هم کاهش یافت. قیمت سهام شرکت ملی مس نسبت به روزهای اوج آن در سال 1389، تقریبا یک هفتم شده است.

 

ضروری است آقای کرباسیان شفاف‌سازی کند که از 750 میلیون تومان پاداش هیئت مدیره شرکت ملی مس، چه مقدار به سهامدار حقوقی (ایمیدرو) و چه مقدار به نماینده ایمیدرو یعنی خود او رسیده است.

ارسال نظرات