خبرهای داغ:
روز نخست از نشست چهار روزه جمهوریخواهان حواشی بسیاری داشت از جمله این حواشی، اعتراض شدید به دونالد ترامپ توسط مردم و هم‌حزبی‌هایش و همچنین اشاره به توافق هسته‌ای بود.
کد خبر: ۸۷۱۳۵۲۱
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، كنوانسيون ملی حزب جمهوريخواه از عصر دوشنبه 28 تیرماه (۱۸ ژوئیه) در شهر کلیولند در ایالت اوهایو آغاز به کار کرد. این شهر با تدابیر امنیتی و حضور حدود چهار هزار مامور پلیس، روز اول از نشست 4 روزه جمهوری‌خواهان را برگزار کرده است.

انتخاب نامزد نهایی این حزب در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دستور کار جلسات چهار روزه این نشست بود.

قرار است در گزارشی که رئیس کنوانسیون درباره سیاست خارجی این حزب ارائه می‌دهد، از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی نیز به عنوان توافقی غیرالزامی نام ببرد. با وجود بسته شدن خیابان‌ها و برقراری تدابیر امنیتی، طرفداران و مخالفان دونالد ترامپ تصمیم دارند زمان برگزاری کنوانسیون در کلیولند تظاهرات کنند.

جنجال در کنگره سراسری جمهوریخواهان/حمله به توافق هسته‌ای در دستور ترامپ قرار گرفت


اصلی‌ترین مخالفان ترامپ لاتینوها، زنان، مسلمانان، سیاه پوستان و اقلیت‌های جامعه آمریکا هستند که ترامپ در سخنرانی‌های و اظهاراتش بارها به آنها توهین کرده است.

در این چهار روز، قرار است که هزاران نفر از نمایندگان و رهبران جمهوریخواه و فعالان رسانه‌ای برای شرکت در این کنوانسیون در استادیوم کوئیکون لوز حضور یابند.

یکی از سخنرنان روز اول این کنوانسیون، همسر دونالد ترامپ بود که به تعریف و تمجید از همسرش پرداخت. سپس خود ترامپ وارد صحنه شد و به شکل مشابه به تعریف و تمجید از همسرش پرداخت. او بار دیگر در سخنانش به صورت تلویحی گفت که توافق ایران باید بازنویسی شود.

جنجال در کنگره سراسری جمهوریخواهان/حمله به توافق هسته‌ای در دستور ترامپ قرار گرفت

سخنران بعدی، رودی جولیانی، شهردار سابق آمریکا در زمان حمله یازده سپتامبر 2001 بود. سه ماه پیش ترامپ درباره جولیانی گفته بود اگر رئیس جمهور شود، او را به ریاست کمیته مبارزه با عناصر تندروی اسلامی منصوب می کند. پس از او نیز تام کاتن، سناتور آرکانزاس سخنرانی و از ترامپ حمایت کرد. کاتن از هاروارد حقوق خوانده و وکیل است. او در ارتش آمریکا خدمت کرده و با 39 سال یکی از سناتورهای جوان آمریکاست. او به سیاست نظامی اوباما به شدت حمله کرد و گفت ما می دانیم وقتی یک ابله هدایت کشور را بر عهده دارد چه اتفاقی می افتد.

داد و فریاد های دیروز نمایندگان برخی ایالت‌ها باز هم نشانگر اختلاف شدید درون‌حزبی پیرامون ترامپ بود.

ریک پری، فرماندار سابق تگزاس یکی دیگر از سخنرانان دوشنبه بود. او خود از جمله نامزدهای انتخابات بود که در همان دور اول، رقابت را به ترامپ واگذار کرده است.

جنجال در روز اول کنوانسیون جمهوری‌خواهان/باز هم حمله به توافق هسته‌ای

اصلی‌ترین مخالفان ترامپ در این کنوانسیون حامیان تد کروز بودند. آنها خواستار رای گیری شفاهی شدند که البته اکثریت در رای گیری شفاهی، نظر آنها را رد کرد.

عصر دیروز در کنوانسیون برای ساعتی هرج و مرج کنوانسیون را فرا گرفت. برخی ایالت‌ها به انتخاب به ترامپ اعتراض داشتند و با صدای بلند خواستار رای گیری دوباره شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها