خبرگزاری راشا تودی با اعلام اینکه رزش روبل به بیشترین میزان 9 ماه گذشته رسیده، اعلام کرد: پس از کودتای نافرجام ترکیه وضعیت ناامنی در این کشور باعث شده سرمایه‌های این کشور به سمت روسیه سرازیر شود.
کد خبر: ۸۷۱۳۵۶۵
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از راشا تودی، ارزش پول رسمی روسیه روز دوشنبه به بیشترین میزان 9 ماه گذشته رسید و 63.10 روبل در مقابل یک دلار و 69.64 روبل در مقابل یک یورو در بازارهای بورس مسکو معامله شد.

تحلیلگران افزایش ارزش روبل را به پرداخت سود سهام و فصل پرداخت مالیات‌ها مرتبط می‌دانند همچنین نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در بازارهای نوظهور سرمایه‌های آنها را از ترکیه خارج می‌کند.

بر اساس این گزارش ارزش پول روسیه امسال 17 درصد افزایش یافته که بیشترین میزان در بازارهای نوظهور بعد از برزیل است. نرخ مبادلات روبل که معمولا به طور سنتی وابسته به قیمت نفت بود در حال حاضر شرایط بهتری را طی می‌کند. چرا که به رغم معامله نفت به بشکه‌ای 47.71 دلار در روز گذشته ارزش روبل بهبود یافته است.

دنیس کورشیلو رئیس بخش مالی سی‌تی‌ بانک می‌گوید افزایش ارزش روبل به دلیل فصل پرداخت مالیات‌ها در روسیه است اکنون شرکت‌ها سود سهام را پرداخت می‌کنند و سرمایه‌ها به روبل تبدیل می‌شود. بنابراین ارزش پول این کشور تقویت می‌‌شود.

وی گفته است دوره پرداخت مالیات روسیه از جمعه شروع شده و تا 25 جولای به اوج می‌رسد.

الکسی بگوروف تحلیلگر در مسکو به بلومبرگ گفت: پرداخت مالیات و سود سهام به عنوان عامل اصلی برای افزایش ارزش روبل در این هفته خواهد بود. برخی سرمایه‌گذاران ممکن است سرمایه‌های خود را از ترکیه به روسیه منتقل کنند.  این اقدام به دلیل ناامنی‌هایی است که بعد از کودتای نافرجام در ترکیه ایجاد شده است.

ارسال نظرات