فرماندار شهرستان رشتخوار:

شکاف بین نخبگی و مرکز تولید دانش عمده‌ترین مانع پیشرفت است

فرماندار شهرستان رشتخوار گفت:در حال حاضر شکاف بین نخبگی و مرکز تولید دانش و خلاقیت با آنچه که عملی می‌شود، مهم‌ترین مانع پیشرفت است و در این راستا نیاز داریم تا مدیران اجرایی پلی ایجاد کنند تا از این دانش و خلاقیت استفاده بهینه شود.
کد خبر: ۸۷۱۳۵۹۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، خالقداد عرب در دیدار با مسئولین، نخبگان و فرهیختگان رشتخوار گفت: فرآیند توسعه در صورتی محقق خواهد شد که جامعه میان  نخبگان و فرهیختگان خود با دستگاه‌های اجرایی ارتباط سازنده و تاثیرگذار برقرار نماید؛ این ارتباط و پیوند مسیر توسعه یافتگی را کوتاه‌تر خواهد نمود.

وی با اشاره به نیاز ضروری در زمینه ارتباط سازنده و خلاق بین کارگزاران اجرایی و نخبگان در سطح جامعه اذعان داشت: توسعه همه جانبه در سایه برقراری یک ارتباط سالم به دور از جریانات سیاسی نتیجه بخش خواهد بود.

فرماندار شهرستان رشتخوار ایجاد همراهی و نزدیکی میان نخبگان و استعدادهای برتر را برای اصلاح فعالیت های دانش بنیان از ضرورت های امروز کشور دانست.

وی با اعلام اینکه سیاست دولت تدبیر و امید در جهت توانمندسازی نخبگان است افزود: خوشبختانه در دولت یازدهم، تلاش های فراوانی در جهت نهادینه کردن جایگاه و نقش نخبگان و استعدادهای برتر در همه امور کشور در حال انجام است.  

وی در ادامه نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه هر جامعه ای عنوان نمود و یادآور شد: امروزه دیگر داشتن منابع طبیعی و زیر زمینی، عزت و افتخار محسوب نمی شود، بلکه این نیرو، فکر و سرمایه انسانی است که باعث رشد و توسعه جوامع و کشورها می شود.

وی با بیان اینکه یک فرد نخبه باید بتواند در پیشرفت و توسعه جامعه خودش تاثیرگذار باشد و نسبت به جامعه خود احساس مسئولیت کند، افزود: نخبگان باید با انتقاد، پیشنهاد و رصدکردن فعالیت های مسئولان و مشاوره های خود به آنها، یقینا می توانند در تحولات جامعه خود مشارکت ویژه داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشتخوار در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر شکاف بین نخبگی و مرکز تولید دانش و خلاقیت با آنچه که عملی می‌شود، مهم‌ترین مانع در این زمینه است، افزود: در این راستا نیاز داریم تا مدیران اجرایی پلی ایجاد کنند تا از این دانش و خلاقیت استفاده بهینه شود.

در پایان تعدادی از نخبگان و دانشگاهیان شهرستان رشتخوار با در خواست پیگیری تاسیس شرکت عمران در این شهرستان، انتقادات و پیشنهادات خود را در این دیدار مطرح کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها