خبرهای داغ:

رانت واردات کشاورزی به قیمت نابودی کشاورز تمام می شود

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با بیان اینکه رانت واردات محصولات کشاورزی به قیمت نابودی کشاورز تمام می شود،گفت:برخی از محصولات کشاورزی که از منظر هزینه تولید بالا هستند و نیاز به منابع آبی بالایی دارند می توانند درصورت نیاز در کالبد کالاهای وارداتی قرار بگیرند.
کد خبر: ۸۷۱۳۶۲۷
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
هدایت اله خادمی درباره وضعیت تولید محصولات کشاورزی،گفت:واردات محصولات کشاورزی که ازمنظر هزینه تولید مقرون  به صرفه است؛باید مجوز ورود بگیرد،زیرا کاشت برخی ازمحصولات کشاورزی با توجه به میزان بالایی منابع ابی واقع بینانه تر است که وارد شود.


با ورود هرمحموله محصولات کشاورزی به سادگی حیات اقتصادی کشاورز  به خطر بیفتد

نماینده  مردم ایذه و باغملک درمجلس شورای  اسلامی،تصریح کرد: ما باید با یک برنامه ریزی کاربردی محصولات کشاورزی که از منظر هزینه تولید و منابع آبی برای ما  به صرفه هستند را با افزایش تولید به خودکفایی برسانیم  و از واردات کالاهای خارجی جلوگیری کنیم  تا در راستای حمایت از تولید داخلی گام های  استواری برداشته شود.

وی با بیان اینکه واردات کنندگان تنها به سود خود فکر می کنند،ادامه داد:برای واردات محصولات کشاورزی باید در گام نخست هزینه های تولید از منظر صرفه اقتصاد و منابع آبی را بررسی کرد و در این راستا نیز نباید اجازه داد با واردات محصولات کشاورزی،کشاورز که با تلاش فراوان  به کاشت،داشت و برداشت  محصول می پردازد،  متضرر شود.

خادمی افزود:واردات میوه بدین شکل فاجعه آمیز است؛زیرا ملاک باید حمایت  از کشاورز باشد.

وی ادامه داد: طمع میوه ایرانی بسیار از خارجی بهتر است؛پس چرا ما باید شاهد ورود میوه های خارجی به کشور باشیم و این درحالی است که واسطه ها با ایجاد رانت قصد دارند واردات میوه را رقم بزنند.

عضوکمیسیون انرژی مجلس،یادآورشد:با ورود یک محموله محصولات کشاورزی امکان دارد؛به سادگی حیات اقتصادی کشاورز  به خطر بیفتد و در این شرایط ما شاهد این موضوع هستیم که برای کشاورز از منظراقتصادی تولید به صرفه نیست تا محصولات کشاورزی را حتی از اراضی  کشاورزی برداشت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها