کارشناس مسائل سیاسی گفت: با توجه به اینکه سازمان همکاری کشورهای اسلامی نقش اصلی خود را در منطقه از دست داده، ایران بعنوان ابرقدرت منطقه باید از طریق جامعه جهانی راه‌های عملی برای جلوگیری از کشتار مسلمانان کشمیر را ارائه کند.
کد خبر: ۸۷۱۳۶۲۸
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
حسن هانی زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: از ده‌ها سال قبل مسلمانان منطقه مرزی کشمیر همواره مورد تهاجم قرار گرفتند و تاکنون هیچ اقدامی از سوی جامعه جهانی برای چتر حمایتی از مسلمانان این منطقه ایجاد نشده است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به منازعات بین هند و پاکستان متاسفانه مسلمانان کشمیر هیچگاه ثبات و آرامش لازم را نداشتند و این وظیفه سازمان‌های مدعی حقوق بشر است تا امنیت مردم این منطقه را تامین کنند.
 
هانی زاده در خصوص علت عدم واکنش دستگاه دیپلماسی کشورمان به این موضوع، اذعان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره مناسبات اقتصادی با کشورهای هند و پاکستان داشته، این موضوع را یک مسئله داخلی قلمداد کرده و با احتیاط آن را پیگیری می‌کند، اما با توجه به کشتار مسلمانان بی گناه، می طلبد که دستگاه دیپلماسی از طریق نهادهای بین المللی و سازمانهای مدعی حقوق بشری واکنش نشان داده و راهکاری برای امنیت این منطقه ارائه کند.
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی، سازمان کشورهای اسلامی را فاقد کارایی لازم برای ورود به این موضوع دانست و افزود: با توجه به اینکه سازمان همکاری کشورهای اسلامی نقش اصلی خود را در منطقه و جهان اسلام از دست داده، ایران بعنوان ابرقدرت منطقه و یک کشور مسلمان و حامی مظلومان باید از طریق جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر راههای عملی را برای جلوگیری از کشتار مسلمانان کشمیر ارائه کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها