سومین جشنواره انجیر در گلوگاه مازندران

سومین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران روزهای ۲۰ تا ۲۲ مرداد جاری به مدت سه روز در جوار بقعه امامزاده سید محمد شهرستان گلوگاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۳۶۴۵
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج گلوگاه، جشنواره انجیر با هدف هفت گانه شناساندن انجیر و نام گلوگاه در سطح ملی، اخذ برند انجیر برای گلوگاه به‌طوری‌که انجیر را در سطح ملی بانام گلوگاه بشناسند، جذب سرمایه‌گذار و توسعه باغات و صنایع تبدیلی، معرفی جاذبه‌های و پتانسیل‌های شهرستان، ایجاد شغل پایدار از طریق تولید انجیر و رهایی از شغل فصلی در این راستا، عملیاتی کردن شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و فعال کردن تعاونی زنان روستایی آغاز شد.

کشت انجیر در ۳۵ هکتار از باغات گلوگاه انجام‌شده است و کشت انجیر در اراضی شیب‌دار و جلگه‌ای در دستور کار است تا از کشت پراکنده انجیر به کشت انبوه برسیم.

مردم شهرستان گلوگاه از دیرباز با تولید، مصرف و عرضه آن آشنا بودند و کشاورزان این شهرستان آشنایی دیرینه‌ای با کاشت این محصول دارند و فروش این محصول و فراورده‌های آن تأثیر بسزایی در اقتصاد منطقه داشته و دارد.

درشهرستان گلوگاه ۱۱۵ هکتار زیر کشت انجیر می رود که ۸۵ هکتار آن بارور و مابقی به‌صورت نهال بین یک تا سه ساله می باشد.

عمده ارقام انجیر شهرستان گلوگاه سفید، سبز، سیاه و انجیر گلابی (چهارفصل) است

برداشت عمده این محصول از ۲۰ خردادماه در برخی از مناطق آغاز و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد که مهم‌ترین زمان برداشت این محصول بین مرداد و شهریورماه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها