رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان:

قصاب زنجانی به علت کشتار غیرمجاز محکوم به حبس شد

متصدی یک واحد قصابی در این شهرستان به علت کشتار غیر مجاز و تهدید علیه بهداشت عمومی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
کد خبر: ۸۷۱۳۶۵۴
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان گفت: در راستای کنترل و نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در سطح شهرستان زنجان، با پیگیری بازرسان بهداشتی دامپزشکی این شهرستان یک قصاب اقدام به کشتار دام در خارج از کشتارگاه صنعتی کرده بود که به مراجع قضایی معرفی و پس از طی مراحل قانونی حکم وی صادر شد.

محمد سعید بهرامی افزود: کشتار هرگونه دام سبک و سنگین که خارج از کشتارگاه های صنعتی و به دور از نظارت ناظران بهداشتی و شرعی باشد غیر قانونی و تخلف محسوب می شود چرا که این اقدام تهدید علیه بهداشت عمومی در جامعه است و با عاملان آن با جدیت برخورد می شود.

وی با اشاره به اهمیت بیماری های مشترک بین انسان و دام اظهار داشت: به منظور جلوگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه از طریق کشتار غیر مجاز دام، بازرسان بهداشتی این اداره به صورت مداوم نسبت به بازرسی از مراکز عرضه فرآورده خام دامی فعال هستند.

بهرامی در ادامه تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی بدون هیچ اغماضی نسبت به تشکیل پرونده و معرفی متخلفان بهداشتی به مراجع قضایی طبق ضوابط بهداشتی اقدام می شود.

وی از شهروندان خواست، هنگام خرید گوشت دقت کنند که لاشه دام کشتاری در محل قصابی ها دارای برچسب مشخصات تولید و مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان خار نشان ساخت: شهروندان برای حفظ سلامت و بهداشت عمومی در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف بهداشتی فرآورده های خام دامی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر خام و عسل موارد تخلف را با سامانه 1512 با دامپزشکی این شهرستان در میان بگذارند.

گفتنی است، بروسلوز، هاری، سیاه زخم، سل و کیست هیداتید جزو بیماری های مشترک بین انسان و دام است که بیشتر از دام به انسان سرایت می کند و کشتار غیرمجاز دام های سبک و سنگین و خارج از نظارت ناظران بهداشتی یکی از راه های انتقال این بیماری به انسان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار