عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس هشتم با اشاره به حذف بودجه دفاعی کشور تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید بسرعت وارد عمل شده و با این اقدام دولت مقابله کند، زیرا امنیت مردم کشور در اولویت اصلی سیاست‌های کلی نظام است.
کد خبر: ۸۷۱۳۶۵۵
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه در ناامنی و بی ثباتی غوطه‌ور و از طرفی اقتدار نظام اسلامی باعث امنیت ملت ایران شده، لذا لازم است دولت نسبت به تقویت بیشتر بنیه دفاعی کشور حساسیت ویژه ای قائل شود نه اینکه بودجه دفاعی کشور را حذف کند.
 
وی تصریح کرد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران کمترین بودجه دفاعی را نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه به خود اختصاص داده، اما در شرایط کنونی بزرگترین سرمایه گذاری تقویت بنیه دفاعی کشور است ولی بازهم شاهد کاهش و حذف بودجه دفاعی هستیم و این با هیچ اصول و منطقی سازگار نیست.
 
سروری از اقدام اخیر دولت ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: حذف بودجه دفاعی کشور این دغدغه را به اذهان متبادر می کند که ممکن است این اقدامات در راستای تضعیف توان موشکی و در یک بازی جدید و به خواست آمریکا انجام گرفته باشد.
 
عضو شورای شهر تهران اذعان کرد: بعد از انعطاف و همکاری یکطرفه جمهوری اسلامی ایران در اجرای تعهدات برجام، این نگرانی وجود دارد که دولت در بازی جدید غربی ها قرار گرفته تا قدرت و توان دفاعی کشور کاهش یابد. سروری گفت: بطور طبیعی وزارت دفاع و نیروهای مسلح بالاجبار باید نیازهای خود را تامین کنند و ممکن است این بودجه های حذف شده در مسائل و پروژه های غیر جاری هزینه شود.
 
وی به نمایندگان مجلس توصیه کرد نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای نشان دهند، زیرا مردم ممکن است تحمل خیلی از کمبودها را داشته باشند، اما حفظ امنیت و آرامش برایشان در اولویت اصلی قرار گرفته و از کاهش بودجه دفاعی و توان نظامی کشور نمی گذرند.
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نمایندگان ملت باید در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس به شدت با این اقدام دولت برخورد و با طراحی و برنامه ریزی پیشنهادات، این قانون را ترمیم کنند، هرچند که ترمیم آن را باید دولت انجام بدهد اما در صورت بی توجهی دولت، مجلس شورای اسلامی باید بسرعت وارد عمل شده و با این اقدام دولت مقابله کند، زیرا امنیت مردم کشور در اولویت اصلی سیاست های کلی نظام است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها