توضیحات فرماندار باشت در باره یک «جاده» خاص؛

این جاده در دوران آقای «موحد» احداث شد، نه تاجگردون / ۷۰ درخت قطع شد نه ۷۰۰ اصله

فرماندار شهرستان باشت گفت: با احداث جاده چنار گوهرگان بیش از ۵ طایفه، عشایر و روستائیان زیادی از این جاده بهره خواهند برند.
کد خبر: ۸۷۱۳۶۵۸
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

سید مسعود حسینی با اشاره به خبرهای در باره جاده دسترسی به برخی روستاهای شهرستان باشت، اظهار کرد: احداث این جاده مربوط به سال‌های گذشته و دوران نمایندگی حجت‌الاسلام موحد بوده است و در سفری که آقای رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور به شهرستان باشت داشت از محل اعتبارات مناطق محروم یک میلیارد تومان به این جاده اختصاص داده شد.

حسینی تصریح کرد: دو کیلومتر از این جاده از گذشته تاکنون کار نشده بود که با اختصاص این یک میلیارد تومان دو کیلومتر باقی مانده در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه وقتی اعتبار برای این جاده اختصاص داده شد، مسئولان وظیفه دارند برای جلوگیری از برگشت آن کار انجام دهند، بیان کرد: با احداث دو کیلومتر باقی مانده از این جاده بیش از ۵ طایفه و همچنین روستاهای زیادی از این جاده بهره خواهند برد.

فرماندار باشت با بیان اینکه باغات و زمین‌های کشاورزی با سابقه ۳۰ و ۴۰ ساله در منطقه چنار گوهرگان وجود دارد، افزود: برای دسترسی سهولت کشاورزان به زمین‌های کشاورزی و باغات خود و همچنین برداشت راحت از محصولات ضرورت داشت که دو کیلومتر مانده از این جاده احداث گردد.

وی افزود: این جاده صرفاً برای این باغات احداث نگردیده، بلکه آمد و رفت روستائیان و عشایر هم مدنظر بوده است.

حسینی ادامه داد: به دلیل اینکه این منطقه صعب العبور است کشت خشخاش زیاد مشاهده می‌شد و مأموران سخت کوش نیروی انتظامی به سختی با این پدیده شوم مقابله می‌کردند و نیروی انتظامی نیز درخواست احداث این جاده را داشت.

وی همچنین افزود: در مواقع آتش سوزی‌ها برای مهار آتش با مشکل روبرو بودیم و در آتش سوزی اخیر اگر جاده دسترسی وجود داشت الان شاهد از بین رفتن ۷۵ هکتار جنگل‌های این شهرستان نبودیم.

فرماندار باشت در ادامه گفت: بیان حرف‌های که این جاده برای افراد خاصی احداث گردیده، درست نیست، تاکید کرد: بلکه با احداث این جاده ضمن دسترسی آسان عشایر، روستائیان و مردم ۵ طایفه به محل زندگی خود، مقابله با کشت خشخاش را برای مأموران نیروی انتظامی آسان خواهد کرد و از طرفی کشاورزان نیز آسان‌تر به باغات و زمین‌های کشاورزی خود دسترسی پیدا می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: با پیگیری و رایزنی یک میلیارد اعتبار از محل اعتبارات مناطق محروم جذب شده است و نمی‌شود با کارشکنی برخی بخواهیم این پول را برگشت دهیم و از طرفی مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد بر جلوگیری از برگشت پول تاکید دارند.

وی گفت: برای احداث این جاده بیش از ۷۰ درخت و درختچه از نوع بلوط، بادام و سایر درخت‌ها قطع شده و اینکه می‌گویند ۷۰۰ درخت قطع شده، دروغ است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار