مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: در راه دفاع از مسیر و اهداف انقلاب سه چالش وجود دارد که باید آنها را بشناسیم و برای رفع آنها راهکار ارائه دهیم.
کد خبر: ۸۷۱۳۶۸۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانشجویی، داوود گودرزی در جمع هزار نفری دانشجویان شرکت کننده در دوره طرح ولایت دانشگاههای بوشهر،خوزستان و خراسان رضوی در مشهد به بیان مسیر، اهداف و چالش های دفاع از انقلاب پرداخت.
 
وی با بیان اینکه انقلاب موجود زنده است و اگر متوقف و یا از آرمان هایش فاصله گرفت دیگر نمی توان گفت از انقلاب دفاع شده است، خاطرنشان کرد: مسئله اصلی تداوم انقلاب اسلامی است و انقلابی که متوقف شود و یا از آرمان هایش فاصله بگیرد مرگش را رقم خواهد زد.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در سال 57 به پیروزی رسید و این انقلاب مدام در حال حرکت است، خاطرنشان کرد: در پاسخ به فردی که پرسیده بود چگونه انقلاب شما ادامه دارد گفتم حسی که ما از انقلاب داریم همان حس و تعریف جوان سال 57 است با این تفاوت که آنها در مرحله پیروزی بودند و ما در مرحله تداوم آن هستیم.
 
گودرزی ادامه داد: انقلاب موجود زنده، پویا و در حال حرکت است و اگر می خواهد زنده بماند باید حرکت کند.
 
وی با بیان اینکه از پنج مرحله انقلاب ما در مرحله سوم آن هستیم، ادامه داد: دولت اسلامی فرقش با نظام اسلامی در این است که در دولت اسلامی باید ساختارها اسلامی شود. مثل بانک ها که باید محتوایش اسلامی باشد.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی در خصوص جامعه اسلامی بیان کرد: این جامعه در کلام رهبر معظم انقلاب دو ویژگی دارد که این دو ویژگی زندگی کردن مردم در اوج معنویت و مادیات است. منظور از مادیات یعنی اینکه در این جامعه وضعیت معیشتش نمی لنگد.
 
گودرزی تاکید کرد: جامعه اسلامی اصول و آرمان هایی دارد که این پنج اصول در کلام رهبر انقلاب نیز آمده است که این موارد باید محقق شود.
 
وی عدالت اجتماعی، اسکتبارستیزی، آزادی، استقلال و کرامت انسانی را این پنج اصول جامعه اسلامی دانست که باید محقق شود و ادامه داد: این پنج اصل برگرفته از قرآن و اهل بیت است و بستر آنها اسلام است و ما برای تحقق اینها قیام کردیم و برای درست کردن جامعه و دولت اسلامی این پنج شاخص باید مورد توجه قرار گیرد.
 
سه چالش در زمینه دفاع از انقلاب

 
گودرزی در ادامه با بیان اینکه ما می خواهیم از انقلاب دفاع کنیم و مسیر و اهداف آن مشخص است، خاطرنشان کرد: در این راه سه چالش وجود دارد که باید آنها را بشناسیم و برای رفع آنها راهکار ارائه دهیم.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور دشمن را اولین چالش دانست و افزود: اصل محور دشمنی با انقلاب اسلامی آمریکاست. آمریکا تاکنون 63 سال جنایت علیه ملت ما انجام داده است و باید بدانید که کسانی هستند که می خواهند ما دشمنی آمریکا را فراموش کنیم و در این رابطه کتاب ها و مقاله ها نوشتند.
 
وی تاکید کرد: اگر گفتن جنایات آمریکا تکراری است پس چرا رهبر انقلاب در سخنرانی هایشان این قدر به این دشمنی تاکید دارند؟ ایشان به عنوان ولی امر می دانند اگر این جنایات را نگویند اینها فراموش می شوند ما باید این دشمنی ها را ببینیم که چگونه به ما ضربه زده است.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور خطاب به دانشجویان توصیه کرد: در بردهای اطلاع رسانی دانشگاه هایتان 63 سال جنایت آمریکا علیه ملت ایران را از کودتای 28 مرداد تاکنون و اینکه جرم ملت ایران برای تحریم چیست را مطرح کنید.

گودرزی گفت:اوباما در سخنرانی اش گفته بود برای ضربه زدن به ایران باید از طریق مذاکره وارد شدیم؛ کسانی که می گویند دشمنی وجود ندارد باید پاسخ دهند چرا آمریکا می خواهد به ما ضربه بزند؟
 
وی دومین چالش را وجود جریان غیرانقلابی از اول انقلاب تاکنون در بعضی مناسب حکومتی دانست و بیان کرد: این افراد در جاهایی وزیر، رئیس جمهور و مدیر کل شدند.
 
وی ادامه داد: این افراد که دارای مبانی غربی هستند می خواهند کشوری را که انقلاب کرده با مبانی غربی به توسعه برسانند. این جریان غیرانقلابی شامل افرادی چون بنی صدر تا افرادی که عامل دشمنی نیستند بلکه مبانی غلط دارند می شود.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در دومین توصیه به دانشجویان گفت: در دانشگاه ها مناظره بگذارید و مدل توسعه فرهنگی، توسعه سیاسی و توسعه اقتصادی دولت های سازندگی، اصلاحات، احمدی نژاد و روحانی را بپرسید.
 
وی تاکید کرد: شما دانشجویان بسیجی در دانشگاه ها باید به گونه ای با این مسائل مواجه شوید که دیگران انقلابی بودن ما را درک کنند.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: دو سوال در دانشگاه هایتان و برای دانشجویان مطرح کنید. اول اینکه در 37 سال گذشته ما در چه عرصه هایی پیشرفت کردیم و چرا؟ و دوم اینکه در 37 سال گذشته در چه عرصه هایی عقب ماندیم و چرا؟
 
گودرزی ادامه داد: این سوال را باید پرسید چرا ما چهارمین قدرت موشکی دنیا هستیم اما در صنعت خودرو ضعف داریم. چرا در اوج تحریم سانتریفیوژهای نسل یک تا هشت را بومی کردیم آن گاه جوهر استامپ را وارد می کنیم؟

وی ادامه داد: اگر آمار واردات را ببینیم نمی دانیم گریه کنیم یا بخندیم، ما در نانو پیشرفت کردیم اما در برخی عرصه ها این پیشرفت حاصل نشد. این سوال ها را بپرسید و بگذارید طرف مقابل در مورد آن بیندیشد و پاسخ دهد.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: با طرح این سوالات و پاسخ هایی که داده می شود متوجه می شوید در موشک سازی، شهید طهرانی مقدم کار جهادی کرد. در فردو و غنی سازی بیست درصد زحمات شهریاری و احمدی روشن بود. حال صنعت خودرو را هم که ماحصل نگاهی غیر از این نگاه است را ببینید.نگاهی که تولید ملی را به سخره می گیرد و آبگوشت بزباش و قورمه سبزی را تنها توان داخلی قلمداد می کند و گسترش مناطق آزاد را دنبال می کند و می گوید ما باید وارد کننده خودرو باشیم، باید از مروجان این نوع نگاه پرسید پس چرا بیت المال را در ایران خودرو هزینه می کنید؟
 
معضلات اجتماعی کشور ماحصل مدل توسعه است

 
گودرزی در ادامه گفت: جریان غیرانقلابی یک چالش جدی است و با ضرباتی که زدند نگذاشتند کشور را با مدل انقلابی پیش ببریم که در این زمینه از افرادی همچون بازرگان و بنی صدر می توان نام برد. مدل آنها ناکارآمد بود. دولت هایی که پس از جنگ می خواستند کشور را به توسعه برسانند بگویند چه کردند آیا این طور نیست که هر جا کشور پیشرفت کرد یک جوان انقلابی عامل این پیشرفت بود؟
 
گودرزی ادامه داد: ما در این 37 سال نتوانستیم عدالت اجتماعی را برقرار کنیم که حقوق های نجومی که به نوعی دزدی و برداشت غیرقانونی است گواه این مطلب است زمان کرباسچی، هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور بود. هاشمی می گفت مدیران باید دستشان باز باشد چون ما می خواهیم کشور را به توسعه برسانیم پس یک عده در زیر چرخ توسعه له شوند و این در حالی بود که رهبر معظم انقلاب می فرماید ما پیشرفت توام با عدالت را می خواهیم.
 
وی با بیان اینکه معضلات اجتماعی کشور ماحصل مدل توسعه است، اعلام کرد: ما حاضریم مناظره کنیم که اگر این معضلات هست ماحصل مدل توسعه جریان غیرانقلابی است چون آنها نگذاشتند مدل ما اجرایی شود، با مدل خودشان این بدبختی ها را به سر ما آوردند و ما را متهم به ناکارآمدی می کنند.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: کسانی که ما را متهم به ناکارآمدی می کنند پاسخ دهند چه کسی دزدی و غارت از بیت المال را در این کشور شروع کرد. از کدام دولت شروع شد؟ که آنگاه ما متهم هستیم. جریان انقلابی باید ناکارآمدی مدل توسعه جریان غیرانقلابی را بیان کند.

سه شاخص جریان غیرانقلابی
 
گودرزی در ادامه گفت: سه گروه افراد در جریان غیرانقلابی هستند. نفوذی ها، کسانی که نفاق دارند و کسانی که مبانی غلط دارند.
 
وی در ادامه به اختلاف مبانی دو جریان انقلابی و غیرانقلابی اشاره و تصریح کرد: دولت در نگاه غربی دو وظیفه تامین امنیت و رفاه را دارد. جریان غیرانقلابی با این مبنا می خواهد در کشور ما دولت تشکیل دهد. در صورتی که جریان انقلابی می گوید ما حکومت اسلامی تشکیل دادیم که زمینه رشد معنوی مردم فراهم شود و مردم به سمت بهشت بروند بنابراین از مبنای اسلامی به دولت نگاه کردن نقش هدایت گری بیرون می آید؛ هدف در اسلام رشد و قرب الی الله است و جامعه باید بستر تربیتی انسان باشد.
 
گودرزی چالش سوم در دفاع از انقلاب را کوتاهی و سستی جریان انقلابی دانست و افزود: ما انقلاب اسلامی را ناقص فهمیدیم، ناقص عمل و ناقص بیان کردیم. جوانان انقلابی نقش مردم در اداره کشور را در اندیشه امام و رهبری استخراج کنند.
 
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی مانند سیمرغ در حال اوج گرفتن است ولی ما هنوز با گذشت 37 سال از انقلاب می خواهیم شبهات ولایت فقیه را برای جوانان مان توضیح دهیم و این در حالی است که مسیحیان و یهودیان و دشمنان ما فهمیده اند که ولایت فقیه خوب است.
 
ما برای انقلاب اسلامی کم گذاشتیم
 

گودرزی در ادامه به دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا اشاره کرد و گفت: در نامه اول ایشان بیان کردند که جوانان اسلام را بشناسند و به سراغ منبع اول آن بروند و در نامه دوم بیان کردند شما جوانان می توانید یک تعامل جدید بین اسلام و غرب ایجاد کنید. من می گویم این جوان اروپایی که نامه به دستش رسیده از کدامین منبع به زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ... می خواهد اسلام واقعی را بشناسد.
 
وی خطاب به دانشجویان گفت: نکند می خواهید رهبر معظم انقلاب این منبع را بنویسند؟ وظیفه شما تبیین و بیان واقعیتها است و این زمان زمانی است که باید واقعیت را گفت.
 
سه راهکار در فهم و عمل و بیان انقلاب اسلامی
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه ما برای انقلاب اسلامی کم گذاشتیم، گفت: ما در فهم، عمل و بیان انقلاب کم گذاشتیم حال باید چه کاری انجام داد که در این مورد سه راهکار وجود دارد.  
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه به ارائه سه راهکار در فهم، عمل و بیان انقلاب پرداخت و افزود: اولین راهکار بازخوانی و بازتعریف گفتمان انقلاب اسلامی به صورت جامع و کامل است. ما باید هم استکبارستیزی را بفهمیم هم عدالت اجتماعی را.

 
گودرزی ادامه داد: تبدیل شدن به مجاهد انقلابی و پیدا کردن روحیه انقلابی دومین راهکار است. کسی که روحیه انقلابی دارد با ادب و خستگی ناپذیر است و نسبت به مردم از بالا به پایین نگاه نمی کند ما باید گفتمان، فکر و رفتارمان انقلابی باشد.
 
وی بیان واقعیات و روشنگری را سومین راهکار در فهم، عمل و بیان انقلاب دانست و افزود: اینکه بگوییم مسئولین فقط باید همه چیز را درست کنند مخالف نگاه انقلابی است شما می توانید با یک نشریه یک پیامک جماعتی را آگاه کنید مهم این نیست که عمل شما چه قدر است مهم این است که شما خود را در این جریان بدانید.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: ما برای مبانی اسلامی انقلاب کردیم و انقلاب را با همین مبانی باید به پیش ببریم و نباید اجازه دهیم آن را منحرف کنند و باید کسانی را که نگذاشتند ما کاری انجام دهیم مورد سوال قرار دهیم و به آنها بگوییم مدل جریان انقلابی عدالت و کرامت انسان ها و دیگر شاخص ها را دارا است حال شما بگویید با این مدل شما چگونه کشور را به توسعه رساندید ما باید ثابت کنیم که هر جا کشور پیشرفت کرده به دلیل وجود نیروهای انقلابی بوده و ما باید پرچم مصادره یک زندگی خوب را به دست بگیریم و بگوییم ما با گفتمان انقلابی می توانیم یک زندگی خوب را برای مردم درست کنیم.
 
گودرزی خاطرنشان کرد: ما باید خودمان را از بازی های سطحی بیرون بکشیم بسیج دانشجویی و جریان جوان انقلابی یک رسالت سنگین تری دارد که آن ایجاد یک گفتمان، امیدواری و جریان درست است که مردم بدانند با حمایت از آن کشور را به سامان می توان رساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها