محمد جواد معصومی نیا گفت: دولت هزینه محبوبیت خود را از عدم قطع یارانه ثروتمندان، تامین می کند.
کد خبر: ۸۷۱۳۶۹۹
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
محمد جواد معصومی نیا کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه دولت به قانون بودجه 95 عمل نکرد و یارانه 200 هزار نفر از مردم را در تیرماه قطع کرد اظهار داشت: دلیل اصلی اجرایی نکردن مصوبه قانونی بودجه 95، هزینه‌ای است که برای دولت به همراه دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات سال آینده ، عمده ترین دلیل دولت برای  عدم حذف یارانه ثروتمندان است افزود: دولت دلیل دیگری غیر از این برای قطع یارانه بگیران دهک بالای درآمدی ندارد این در حالی است که دولت شب پرداخت یارانه را با عباراتی همچون مصیبت عظما به کار برده است و پرداخت یارانه را به عنوان اشتباه بارز، بارها از معاون اول تا رییس جمهور در مناسبات مختلف شنیده شد.

معصومی نیا بیان داشت: با وجود انتقاداتی که دولت به پرداخت یارانه داشته است مجلس طبق مصوبه  قانونی بودجه 95، دولت را ملزم به قطع یارانه 6 میلیون نفر از افرادی کرد که درآمدشان در دهک بالایی قرار گرفته است و تاکنون دولت چنین کاری نکرده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: دولت نتوانست منابع مالی مورد نیاز را از طریق افزایش قیمت حامل انرژی فراهم کند لذا اقدام به حذف غیر قانونی یارانه عده ای از مردم کرده است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: دولت هزینه محبوبیت خود را از عدم قطع یارانه ثروتمندان، تامین می کند.

ارسال نظرات