محمد حسن آصفری گفت: با بیان اینکه اسراف و ریخت و پاش در دولت چالش اصلی کمبود منابع مالی است نه یارانه ؛ اصلاح رفتارهای اسرافگرایانه دولت بیش از قطع یارانه نیازمندان می تواند موجبات درآمدزایی کشورمان شود.
کد خبر: ۸۷۱۳۸۵۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶

محمد حسن آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری  بسیج، با اشاره به اینکه دولت از سویی مصوبه قانون بودجه 95 را در حذف یارانه اجرایی نمی کند و از سویی دیگر به شکل سلیقه محورانه اقدام به حذف یارانه 200 هزار نفر مردم در تیر ماه کرده است اظهار داشت: آنچه من اعتقاد دارم این است که مشکل اقتصادی دولت با قطع یارانه حل نمی شود و یارانه حق الزامی مردم بر ذمه دولت است.

وی با بیان اینکه اسراف و ریخت و پاش در دولت علت اصلی کمبود منابع مالی است نه پرداخت یارانه افزود: دولت ملزم به پرداخت یارانه افرادی است که شرایط قانونی دریافت یارانه را دارند و به جای اینکه یارانه افرادمحروم را قطع کند باید مانع ریخت و پاش، حیف و میل و سفرهای خارجی بدون تاثیر اقتصادی شود.

آصفری با انتقاد از سفرهای خارجی و غیرضروری مسوولان اذعان داشت: سفرهای خارجی که هیچگونه عایداتی مادی و معنوی در پی  نداشته است و هزینه های سرسام‌اوری را رقم می زند علاوه بر مبالغ سنگین رتق و فتق سفر، حق ماموریت، هزینه هتل، هزینه اقامت را  دولت باید بپردازد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اصلاح رفتارهای اسرافگرایانه دولت بیش از قطع یارانه نیازمندان می تواند موجبات درآمدزایی کشورمان شود.

ارسال نظرات