خبرهای داغ:
اقتصاد مقاومتی یکی از بسترهایی است که حرکت در مسیر آن میتوان افق روشنی را از اشتغال و توسعه و خودکفایی در هر منطقه ایجاد کند کما اینکه به کمک بسیج سازندگی سپاه در شهرستان گیلانغرب شاهد فعالیت عرصصصه های متنوعی از اقتصادمقاومتی هستیم.
کد خبر: ۸۷۱۳۸۶۸
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب؛ یکی از شاخصان و صاحبان طرح های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی درروستای چشمه مورینه گیلانغرب  که فعالیت خود را اخیرا با حمایتهای بسیج سازندگی گیلانغرب اغاز کرده است اقای  روح اله پرورش است که اکنون طرح او "بنام اصلاح باغات"در اغاز رویش و پویایی است .
 

این مجری طرح حوزه اقتصاد مقاومتی گفت : حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی باید برای همه ما به عنوان یک تکلیف باشد چرا که وظیفه داریم  با خودکفایی  بساط  وابستگی را برچینیم و این میسر نمیشود که هر کسی در هر جایگاهی در عرصه تولید داخلی فعالیت کند .
 

روح اله پرورش تصریح نمود: بنا بر علاقه ای که داشتم و فضایی که مهیا بود  تصمیم گرفتم با حمایتهای بسیج سازندگی وارد مقوله اقتصاد مقاومتی شوم و بر این اساس فعالیت حوزه کشاورزی و "اصلاح باغات" را برگزیدم .
 

وی با عنوان اینکه تسهیلات و توجه بسیج در این حوزه واقعا کار گشا و اقدامی در مسیر اشتغالزایی و تولید داخلی است افزود: من برای اجرای عرصه اصلاح باغات مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده ام و اگرچه طرح چند صباحی کوتاه است که فعال شده اما اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد .
 

پرورش در خصوص درآمد حاصل از این طرح نیز یاد اور شد: همانطور که گفتم طرح به تازگی اجرا شده و اما با این وجود چون اصلاحات کشاورزی در بین درختان مثمر بسته و شلیل و انگور بوده تاکنون فقط شلیل در استانه به ثمر نشستن است و امسال پیش بینی می شود با تک محصولی حدود 20 میلیون ریال سود خالص را داشته باشد که با به ثمر نشستن سایر محصولات اینده بهتری را انتظار داریم .
 

وی در خصوص اشتغالزایی  طرح یاد شده هم گفت: این طرح  اکنون توانسته برای 2 نفر اشتغالزایی کند که در صورت توسعه بستر اشتغالزایی زیاد تری نیز به همراه دارد .

این مجری طرح حوزه اقتصاد مقاومتی در پایان این موضوع را یاد اور شد و گفت: نظر به کیفیت و سلامتی محصولات تولیدی در این باغ   محصول تولیدی در شهرستان گیلان غرب به فروش میرسد و بازار فروش هم خوب میاشد .
 

توجه و اهتمام در خصوص حمایت از علاقمند طرح های اقتصاد مقاومتی بستری را فراهم اورده که علاقمندان برخلاف روشهای معمول سایر ارگانها در خصوص اشتغالزایی، تمامی اعتبار و تسهیلات  دریافتی انها صرف عرصه تولید و کار شود و خروجی ها هم شکل گیری واحد و طرح هایی تولیدی است که حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را با حمایتهای تسهیلاتی کم بهره بسیج سازندگی میسر نموده است .

ارسال نظرات