معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش طارم:

انتخاب رشته تحصیلی مهمترین تصمیم دانش آموزان در دوره نوجوانی است

باید دقت لازم در انتخاب رشته تحصیلی صورت گیرد زیرا انتخاب رشته تحصیلی مهمترین تصمیم دانش آموزان در دوره نوجوانی است.
کد خبر: ۸۷۱۳۸۸۷
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش طارم جلسه توجیهی هدایت تحصیلی برای مشاوران و تعدادی از مدیران مدارس در طارم گفت: متأسفانه برخی از دانش آموزان و خانواده ها با اهمیت انتخاب رشته تحصیلی آشنا نیستند و برای خرید یا انتخاب کیف و کفش خود بیشتر از رشته تحصیلی خود وقت می گذارند.

عباداله عبادی با اشاره به اهمیت انتخاب رشته تحصیلی در زندگی افراد افزود: فرد برای تحصیل حداقل در مقطع کارشناسی ارشد ۱۰ – ۹ سال وقت صرف می کند و حداقل۳۰ سال نیز می خواهد با آن رشته یا شغل به ارائه خدمات بپردازد و حداقل ۴۰ سال می خواهد با آن رشته یا شغل زندگی کند .

وی اظهار داشت: باید دقت لازم در انتخاب رشته تحصیلی صورت گیرد زیرا انتخاب رشته تحصیلی مهمترین تصمیم دانش آموزان در دوره نوجوانی است.

خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از دانش آموزان و خانواده ها با اهمیت انتخاب رشته تحصیلی آشنا نیستند و برای خرید یا انتخاب کیف و کفش خود بیشتر از رشته تحصیلی خود وقت می گذارند.

معاون پرورشی تصریح کرد: بر اساس تحولی که در هدایت تحصیلی بوجود آمده انتخاب رشته تحصیلی از دوره متوسطه دوم به پایه نهم متوسطه اول انتقال پیدا کرده است و نقش مشاوران نیز دراین زمینه پر رنگ تر شده است، بنابراین درنمون برگ هدایت تحصیلی ۳۵ امتیاز مربوط به نمرات و عملکرد تحصیلی دانش آموزان و ۶۵ امتیاز مربوط به بررسی های مشاوره ای می شود.

ارسال نظرات