استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: شهرداران در شرایط سخت مالی اولویت بندی امور و مدیریت خوب منابع را از الزامات اصلی مدیریتی خود بدانند.
کد خبر: ۸۷۱۳۹۰۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
سیدموسی خادمی در همایش شهرداران استان، افزود: باید درفعالیت ها و اموری که می خواهیم انجام دهیم، اعتبار و منابع مالی با اختیارات قانونی که داریم برابری کند.
خادمی تصریح کرد: شهرداران باید به کمک برنامه ریزان شهری، مشارکت مردم و همفکری شهروندان سیاست ها و راهبردهایی را تدوین کنند که از طریق آن بتوان مشکلات را کاهش وخدمات بهتری ارائه داد.
استاندار تصریح کرد: به دلیل حجم مشکلات همه مسئولین و سازمان ها با مسائل و مشکلات عدیده ای مواجهند و هیچ مدیر و سازمانی بدون مشکل وموانع نیست اما مهم ارائه خدمات به مردم است.
خادمی، هدفمند و برنامه محور بودن در همه امور شهرداری ها را بسیار مهم دانست و گفت: مسئولینی با تدبیر و در انجام امور خود به خصوص در شرایط سخت موفقند که بدون برنامه ریزی و هدف، اقدامی انجام ندهند.
استاندار به درک شرایط سخت اشاره کرد و با بیان اینکه در برنامه ریزی ها باید به این مهم که نیازها نامحدود و منابع محدود است توجه کرد و گفت: باید به تامین منابع پایدار و شیوه تولید توجه کنیم و درخدمت رسانی صادقانه و مردم داری عملگرا باشیم.
 استاندار به ضرورت توجه بیشتر به اجرای برنامه های توسعه شهری تاکید کرد و گفت: پیش از منابع، اداره مطلوب شهرها امروز بر اساس تدبیر و روش های علمی همراه با تبادل تجربیات امکان پذیر است.
استاندارتصریح کرد: سیاست، برنامه ریزی و همه ایده وعمل ما براین بوده که همکاری و تعامل بین دولت، شورا و شهرداری ها تقویت شود، چرا که شهرداران بخشی از دولت بوده و همه ما خادمین مردم هستیم و قطعا دولت با تمام توان به حمایت های خود ادامه می دهد.
استاندار تاکید کرد: سازمان همیاری شهرداری ها خود را تقویت کند و نسبت به گذشته باید آثار کمک های خود به شهرداری ها را افزایش دهد.
خادمی با بیان اینکه، سازمان همیاری شهرداری ها باید یک سازمان تولیدی، اقتصادی و پشتیبانی کننده شهرداری ها باشد، افزود: در غیر این صورت، این سازمان در استان تکلیف خود را مشخص کند.
استاندار گفت: هر چند منابع مالی و کمک های دولت محدود است و شرایط و فضای اقتصادی استان چندان مطلوبی نیست، اما شهرداری ها باید در این شرایط سخت با تلاش بیشتر و با تدبیر بهتری به امور شهرها بپردازند.
استاندار، حفظ و اجرای قوانین و رعایت حقوق همه آحاد مردم را از ویژگی های مدیران در دولت تدبیر برشمرد و گفت: همه در برابر قانون یکسانند و رعایت حقوق همه شهروندان را یکی از اساسی ترین وظایف خود بدانید و با توجه به حساسیت کار در اجرای قوانین و مقررات به خوبی عمل کنید.
خادمی با بیان اینکه، شهرداران باید متوجه باشند که کمک ‌های دولتی به شهرداری‌ها برای حرکت آنها به سمت خودکفائی است، افزود: شهرداری ‌ها باید بتوانند با برنامه ‌ریزی و ارایه راهکارها و رویکرد‌های جدید در بدنه خود مسایل و مشکلات مالی و کمبود اعتبارت را جبران کنند تا دچار معضلات و تنگناهای اقتصادی و مالی بیشتر نشوند.
استاندار، اجرای طرح‌های اقتصادی و سرمایه گذاری را رویکرد جدید شهرداری‌ های 17 گانه بیان کرد و افزود: شهرداری‌ ها می ‌بایست با بکار گیری توان نیروی انسانی، منابع و با برنامه ‌ریزی مناسب، از ظرفیت‌ ها و توانمندی‌ های موجود بومی و منطقه‌ ای خود استفاده لازم را ببرند.
خادمی به تعامل همه جانبه شهرداری ها تاکید کرد و افزود: شهرداری ها برنامه های ویژه مناسبت های ملی، مذهبی، تاریخی و حماسی را جدی گرفته و اقدامات فرهنگی لازم و به موقع انجام  دهند.
استاندار به سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان اشاره کرد و افزود: شهرداران فضای عمومی شهرها را به لحاظ زیبائی و مرتب سازی جهت استقبال و مهمان نوازی خوب و با شکوه مردم استان  از رئیس جمهور و اعضای هیات دولت را فراهم کنند.
خادمی اظهار داشت: در این سفر مشکلات شهرداری های 17 گانه استان در خصوص طرح ها و پروژه های حوزه عمران شهری، منابع مالی شهرداری ها، مشکلات CNG های شهرداری ها و کمبودهای تجهیزاتی مطرح خواهد شد و قطعا منابع خوبی نیز دریافت خواهیم کرد.
استاندار از تلاش و نحوه خدمات دهی شهرداران و شهرداری های 17 گانه استان آن هم با وجود مشکلات، کمبودها بخصوص منابع مالی و شرایط سخت آنها و سطح انتظاراتی که از آنها هست، تشکر کرد.
شهرداران در این همایش مشکلات خود را مطرح کردند.
ارسال نظرات